مصاحبه پانا با رتبه اول کشوری معرق ؛

معلم تاریخ در کنار تدریس ،دانش آموزش را به اوج شکوفا یی رساند

خبرگزاری پانا: معلم تاریخ در کنار تدریس دانش آموز ان علاقه ایجاد می کند و شاگردش را را به اوج شکوفا یی می رساند.

کد مطلب: ۲۵۳۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

احمدی در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: ملیکا احمدی هستم دارنده مقام اول سی ودومین دوره مسابقات هنری دانش آموزان کشوری و در هنرهای دستبند بافی ،شنا ،سرود،منبت و معرق مقام های اول را در سالهای متوالی کسب کرده ام وی همچنین در رشته های سفالگری و اسکیت مقام اول دانش آموزی استان را در سالهای 85 و 90 را داراست.

از چه زمانی کار معرق را شروع کردید؟ازسال سوم راهنمایی سر کلاس تاریخ کارمعرق رو دست معلمم آزاد بخت دیدم وعلاقه مند شدم واز همان زمان یادگیری و شروع کردم و کارم و خیلی دوست دارم، خانواده از کارم خوششان آمد اولین تابلویی که زدم به کمک معلم تاریخم بود وکارهای بعدی را خودم شروع کردم وبه تنهایی به پایان رساندم.
توی جشنواره ها و مسبقات هم شرکت کردین ؟ کم کم در مسابقات شهرستانی شرکت کردم و در مسابقات استانی وشهرستانی مقام اول راکسب کردم در اولین مسابقه با تابلوی سیمرغ مقام اول استانی وکسب کردم.درششمین جشنواره بین المللی ایران زمین که امسال در گرگان برگزار شد غرفه ای داشتم و کارهامو به معرض نمایش گذاشتم از کارهام با سن کمی که دارم استقبال زیادی شد به طوری که من سفارشات زیادی داشتم .
چقدر برای کارهات وقت می زاری ؟
من معمولا 3 یا 4 ساعت در طول روز پای کار معرق می شینم و اما کارهای بزرگ معمولا 3 هفته طول می کشه
با کدام تابلوبه عنوان برگزیده کشوری معرفی شدی؟
تابلوی آهو بدوش ، این کار و با توجه به نزدیک شدن تولد امام رضا(ع) شروع کردم و خواستم کارم و به حرم امام رضا اعطا کنم اما مربی و مادرم اصرار کردند تا در مسابقات هم شرکت کنم خودم هم هنوز باورم نمیشه اما درمسابقات شهرستانی واستانی شرکت کردم وبه مسابقه کشوری راه یافتم .
خاطره ایی از مسابقات داری؟
برای شرکت در مسابقه هنری دانش آموزان برگزیده کشوری هیچ وسیله ای نبرده بودم دوستای زیادی پیدا کردم قرار شد اونجاهمان تابلو رو دوباره براشون کار کنم دوستم که بعدا فهمیدم رغیبم بود چوب و کمان اره و خلاصه تمام وسایل و بهم داد زمان اعلام نتایج که رسید من اول شدم ودوستم مقام دوم و کسب کرد شوکه شدم و اصلا باورم نمی شد بی اختیار دوستم و که کنارم نشسته بود در آغوش گرفتم واز خوشحالی اشک می ریختم بهش گفتم اول شدن حق تو بود کار تو قوی تر ازکار من بود چون اصلا باورم نمی شد و فکر می کردم نفر دوم یا سوم بشم.
احمدی با اشتیاق خاصی صحبت می کرد و در پایان گفت:صدای کمان اره به من آرامش خاصی میده به طوری که هروقت عصبانی یا ناراحت می شم به سراغ کار میرم و با شروع یه کار جدید آرامش می گیرم .
مادر ملیکا که مشوق اون توی تمام کارهاش بود گفت:از معلم ملیکا که مربی اون و مشوقش تو این کار بود تشکر می کنم وارزو دارم که همیشه سربلند باشه و اگر هر معلمی بتونه استعداد یه دانش آموزو شکوفا کنه جامعه موفقی خواهیم داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار