معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

80 دانش آموز زیارت اولی استان آذربایجان شرقی به مشهد مقدس اعزام می شوند

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اعزام 80 دانش آموز زیارت اولی استان به مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۲۵۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در گفتگوی اختصاصی با پانا با اعلام این مطلب اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت برنامه های متنوعی در استان اجرا می شود که اعزام 80 دانش آموز دختر از مناطق محروم و کم برخوردار استان به مشهد مقدس که تا کنون توفیق زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) را نداشتند از جمله این برنامه هاست.
وی افزود: این اردوی زیارتی و فرهنگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اجرا می شود و دانش آموزان اعزامی از مناطق محروم و کم برخوردار استان مثل چاراویماق، نظرکهریزی، خاروانا و عشایر هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: دانش آموزان اعزامی از بین نفرات نمونه و فعال که در پایگاه های تابستانی حضور داشتند و تا بحال به زیارت امام هشتم مشرف نشده اند و ازبین دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه از مناطق محروم و کم برخوردار استان انتخاب شده اند و عصر امروز از مقابل خانه معلم شماره 1 با بدرقه مسئولین راهی این سفر خواهند شد.
وی افزود: شرکت در جشن میلاد امام رضا علیهم السلام که به همت آستان قدس رضوی برای این دانش آموزان در نظر گرفته شده است از جمله برنامه های جنبی و مهم این سفر معنوی است.
وی توانمند سازی فکری و عقیدتی دانش آموزان را در طول این سفر مورد تاکید قرار داد و گفت:این سفرفرصتی برای دانش آموزان اعزامی است تا خود را بیشتر متوجه امام و عترت علیهم السلام کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش گفت:تقویت ایمان، اخلاق، دانش و مهارت از جمله وظایف آموزش و پرورش در امر خطیر تعلیم و تربیت است ک بحث تقویت ایمان و اخلاق دانش آموزان اعزامی به این اردو از جمله اهداف این برنامه زیارتی و فرهنگی است.
علمی افزود:امیدوارم روزی برسد که آموزش و پرورش توانایی اعزام تمامی دانش آموزان به این قبیل اردوهای فرهنگی را داشته باشد تا دانش آموزانی را به آینده تحویل دهد که در کنار ایمان قوی و اخلاق زیبا به دانش و مهارت های کافی دست یابند.
وی اظهار امیدواری کرد که با همت آموزش و پرورش و کمک خانواده ها متمکن در سال های آتی دانش آموزان بیشتری را بتوان به زیارت مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: در اوایل تابستان نیز به همت بنیاد علوی 420 دانش آموز برای زیارت مرقد امام راحل و شاه عبدالعظیم اعزام شدند که تحقیقات انجام یافته نشان دهنده احساس رضایت و ایجاد تغییرات معنوی این سفر در دانش آموزان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار