مدیر سازمان دانش آموزی استان در دیدار با مدیر كل میراث فرهنگی خبر داد

تهیه دفترچه راهنمای گردشگری استان یزد در سازمان دانش آموزی استان و ارسال به سازمانهای سراسر كشور

خبر گزاری پانا : ملانوری : باید طی یك جریان مداوم ،دانش آموزان معارف میراث فرهنگی را كسب و به خانواده هایشان منتقل كنند .

کد مطلب: ۲۵۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

جلسه هم اندیشی مدیر سازمان دانش آموزی استان یزد با مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری پانا ،حسینعلی ملا نوری مدیر سازمان دانش آموزی استان در این جلسه گفت: دانش آموزان استان آن طور كه باید ،نسبت به میراث فرهنگی شناخت كامل ندارند .

وی افزود : باید دانش آموزان قبل از ورود به سن بزرگسالی با میراث فرهنگی گذشتگان دیار خود آشنا شوند .

ملانوری تاكید كرد : باید طی یك جریان مداوم ،دانش آموزان اینگونه معارف فرهنگی را كسب و به خانواده ها منتقل كنند .

مدیر سازمان دانش آموزی استان ادامه داد : باید زمینه ای فراهم نماییم تا اعضای تشكیلات سازمان دانش آموزی در كنار آموختن مهارت های اجتماعی ،با میراث فرهنگی نیز آشنا شوند كه در این زمینه می توانیم گروههایی را در مدارس تحت عنوان یاوران میراث فرهنگی فعال نماییم . در این صورت نمایندگان این گروهها به عنوان مشاورین مدیر كل میراث فرهنگی فعال می شوند و به كمك آنان می توان معارف گردشگری را ترویج نمود .

وی خاطر نشان ساخت : باید همه نهادها ی هر شهر در سراسر استان همكاری كنند تا منجر به ارتقاء سطح كیفی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان و از جمله در زمینه شناخت میراث فرهنگی شود .

ملانوری از تهیه دفترچه راهنمای گردشگری استان یزد ، در سازمان دانش آموزی در آینده نزدیك خبر داد و گفت : این دفترچه با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان ، به سازمانهای دانش آموزی سراسر كشور ارسال می شود .

وی گفت : بسیاری از اماكن گردشگری استان به نحو شایسته معرفی نشده اند كه آمادگی داریم از طریق تشكیلات سازمان ، این اماكن را بهتر معرفی نماییم .

سپس مهندس شرافت مدیر كل میراث فرهنگی و گردشگری استان ضمن استقبال از طرح پیشنهادی مدیر سازمان دانش آموزی گفت : زمانی ساخت بادگیر در شهر یزد مرسوم نبوده اما شرایط زمان باعث ایجاد آن شده است .

وی افزود : علاوه بر یزد ، دیگر شهرستانهای استان و از جمله میبد به لحاظ گردشگری در واقع نمونه كوچكتری از شهر یزد هستند .

مهنس شرافت گفت : تغییراتی در طول تاریخ انجام شده تا استان و شهریزد به حالت فعلی در آمده و ما باید برای تغییرات در آینده نیز آماده باشیم .

وی با اشاره به طراحی و ساخت بادگیر ها گفت :باید با توجه به كمبود آب در یزد ،تكنولوژی جدید برای مقابله با این مشكل بكار گرفته شود.

مدیر كل میراث فرهنگی خاطر نشان كرد : گذشته یزد باعث افتخار است و آثار باستانی در یزد نشاندهنده آن است كه معماری در زمان گذشته كاملا اصولی بوده است .

وی تاكید كرد : مخاطب اصلی میراث فرهنگی دانش آموزان هستند . ما باید ارزشهای میراث فرهنگی را معرفی كنیم تا در این مخاطبان ، اعتماد به نفس ایجاد شود .

مهندس شرافت افزود : باید دانش آموزان به هر مكان از جمله خارج از كشور هم كه رفتند ، به میراث فرهنگی خود افتخار كنند . باید فلسفه حضور گردشگران خارجی را در شهرستان یزد و دیگر شهرهای استان بدانند .

وی گفت : با زبان شیوا می توان نحوه ایجاد قنوات ، ساخت بادگیر و دیگر آثار باستانی را برای آنان بیان كرد .

مدیر كل میراث فرهنگی استان گفت : یكی از مهمترین منابع درآمد یزد ، گردشگری است و این گردشگری دانش و آگاهی لازم دارد كه اگر نهادینه نشود اثر گذار نیست .

وی آمادگی مجموعه كاری خود را جهت هرگونه همكاری با سازمان دانش آموزی استان اعلام كرد و گفت : سازمان ظرفیت خوبی است و ما برای استفاده از این ظرفیت تلاش می كنیم .

در این دیدار مقررگردید تفاهم نامه ای بین طرفین منعقد و برنامه ها مطابق آن تنظیم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار