در گفت و گو با پانا مطرح شد:

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی/ مجلس آماده تعامل با سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری پانا: عضو فراکسیون گردشگری مجلس از سازمان میراث فرهنگی خواست با تعامل بیشتر با مجلس، صنعت گردشگری را در ایران شکوفا کند.

کد مطلب: ۲۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا با توجه به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر در استان گیلان بیان کرد: برگزاری این نوع كنگره ها علاوه بر اینکه دارای جنبه های فرهنگی است، دستاوردهای فراوانی برای نظام و نسل كنونی كه شناخت كافی از این شخص ندارند، خواهد داشت.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس ادامه داد: اساسا توسعه گردشگری و شناساندن میراث فرهنگی و شخصیت های بزرگ تاریخ ایران امری خطیر است که باید به شکل ویژه ای از سوی سازمان میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رسانه ها نیز نقش فعالی در آگاهی بخشی به جامعه بازی می کنند، تصریح کرد: از این رو باید فعال تر از همیشه وارد عمل شوند و در آشنایی مردم ایران و نیز جهانیان با فرهنگ و آثار باستانی ایران قوی تر از گذشته ظاهر شوند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به منظور دست یابی به توسعه صنعت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی باید هزینه کند تا صنعت گردشگری در ایران نیز همچون دیگر کشورهای دنیا جایگاه خود را پیدا کند و از این راه سودآوری های فرهنگی و اقتصادی به دست آورد.
لاهوتی افزود: سازمان میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری باید در تمامی ابعاد دست به اقدامات ویژه ای بزند. به عنوان مثال آژانس های مسافرتی که جاذبه های کشورهای مختلف را تبلیغ و با این کار روزانه ده ها گردشگر را به این کشورها منتقل می کنند، باید از سوی سازمان میراث فرهنگی موظف شوند تا به میزان خروج هر گردشگر ایرانی، یک گردشگر خارجی را به کشور جذب کنند و برای تحقق این امر نیز جایزه ها و تشویق هایی در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری، دارای خلاقیت های مثبتی است ولی لازم است تا پیوند و تعاملی مستمر میان سازمان میراث فرهنگی و نمایندگان مجلس پدید آید، این سازمان موظف است خود را به مجلس نزدیکتر کرده و از کمک های نمایندگان برای دستیابی بهتر به اهداف میراث فرهنگی استفاده کند.
به گزارش پانا، نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور امروز در مجتمع فرهنگی صدا و سیما در زیبا کنار استان گیلان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار