رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

حدود 3 درصد بیابان های جهان در کشور ایران قرار دارد

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی ایران به گونه ای است که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و حدود 3 درصد بیابان های جهان در این کشور قرار دارند.

کد مطلب: ۲۵۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خداکرم جلالی در برنامه بازدید گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران از پروژه های احیای منابع طبیعی جامعه محور شهرستان ساوه، افزود: حدود 6 هکتار از بیابان های سطح کشور تحت تأثیر فرسایش شدید بادی قرار دارند که باید به سرعت در قالب برنامه قوی عملیاتی از رشد آن در کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: این کانون های بحرانی فرسایش به دلیل ایجاد گرد و غبار و طوفان، خسارت هایی زیادی را برای کشور رقم زده اند و به همین منظور مهار این کانون ها در اولویت مقابله با بیابان زایی قرار دارند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن با محوریت انسان در سال جاری با استفاده از اعتبارات موجود و مشارکت مردم در 18 استان کشور به منظور گسترش فعالیت تشکل های مردمی در جامعه روستایی در حال اجرا است.

جلالی تصریح کرد: این پروژه با هدف جلوگیری از رشد بیابان ها و استفاده بهینه و مطلوب از نقاط بیابانی برای تبدیل به مراتع و جنگل اجرایی می شود.

وی بیان کرد: در اجرای پروژه ترسیب کربن انسان ها به لحاظ مادی و معنوی بنا به آیات و روایات دینی با مشارکت یکدیگر برای دست یابی به اهداف متعالی تلاش می کنند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: امسال بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با بیابان زایی در کشور اختصاص یافته است.

جلالی در پایان ابراز داشت: از این میزان 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تأمین می شود و 100 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار