معاون فرهنگی و پژوهشی استان رضوی:

هدف جشنواره شناسایی استعدادهای برتر و ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان

خبرگزاری پانا: برات علی منصوریان معتقد است: هدف برپایی مسابقات و جشنواره هنری دانش آموزان سراسر کشور شناسایی استعدادهای برتر هنری و ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۲۵۰۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

براتعلی منصوریان معاون فرهنگی و پژوهشی استان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، در خصوص سی و دومین جشنواره هنری دانش آموزان سراسر کشور، گفت: در برپایی این جشنواره دو نکته حائز اهمیت است؛ یکی شناساندن استعدادهای برتر هنری است که از اهداف برپایی این مسابقات محسوب می شود و دیگری ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان.

وی افزود: بخش اول در حال انجام شدن است. تا جایی که ما می بینیم نزدیک به 8 میلیون دانش آموز در مسابقات ما شرکت می کنند و مربیان، امور تربیتی و مسوولان آنان را شناسایی می کنند. اما در بخش دوم که باید شبکه متصل به همی باشد تا افراد بتوانند از یکدیگر درس بگیرند و اساتید ویژه ای نیز برایشان در نظر گرفته شود آن اتفاقی که باید رخ نداده است. جایگاه این مسئله را ما در کانون های فرهنگی تربیتی می بینیم. در تمام ادارات آموزش پرورش کانون هایی وجود دارد که این دانش آموزان هنرمند اگر به آن کانون ها لینک داده شوند و در آن کانون ها برایشان جلسات آموزشی تخصصی و افزایش مهارت گذاشته شود اتفاق دوم نیز رخ می دهد که در حال حاضر متاسفانه به دلیل مسائل مالی، مشکلات و تنگناهایی که کانون ها داشته اند این اتفاق دوم رخ نداده است.

منصوریان تصریح کرد: امیدواریم وزارتخانه با این کارهای ارزشمندی که دانش آموزان انجام می دهند اهمیت مسئله را درک کرده و بیشتر به آن ها رسیدگی شود.

معاون فرهنگی و پژوهشی استان رضوی با بیان اینکه نشاط و شادی موجود در این جشنواره ها را باید در فضای مدرسه ایجاد کنیم یادآور شد: ما به میزانی که تجربه مان در حال بیشتر شدن است و عدد برپایی مسابقات مان هرساله در حال افزایش است بایستی بتوانیم این نشاط و شادابی ای را که هنر می تواند به محیط های آموزش ما منتقل کند را بیشتر در کف مدرسه و صحن کلاس ها ایجاد کنیم. در این رابطه ما سازوکار کمی داشته ایم. لبخندهایی که شما در این جشنواره شاهد هستید باید در مدارس رخ دهد.

وی ادامه داد: شاید دراین رابطه بتوان گفت با حرفه ای تر شدن دانش آموزان و روند برپایی جشنواره این اتفاق بهتر رخ دهد. ما باید یک تجدید نظری در این قسمت داشته باشیم تا بتوانیم جشنواره مان را به صورت درون مدرسه ای برگزار کنیم. مسابقات و المپیادهای درون مدرسه ای، جشنواره های درون مدرسه ای را بیشتر حمایت کرده و جدی بگیریم. باید اتفاقی که الان در سطح کشور می افتد در دل هر مدرسه ای رخ دهد و در هر مدرسه ای ما یک افتتاحیه و اختتامیهمسابقات فرهنگی هنری داشته باشیم تا والدین، اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان حضور پیدا کنند و این رخدادهای هنری را درون مدارس گرامی بدارند. در آن صورت ما به جای 8 میلیون رقم خیلی بالاتری از استقبال را خواهیم داشت تا از این سن و سال راه آینده خودشان را در کنار زندگی با وجود یک مهارت و حرفه هنری دنبال کنند.

این مسوول در پایان خاطر نشان کرد: امسال در طرح پنجشنبه های بانشاط که در بعضی از مدارس ما داوطلبانه قرار است اجرا شود پیشنهاد ما این بوده که برای هر پایه تحصیلی یک مهارت هنری را تعریف کنیم و دانش آموزان هرکدام براساس توانایی خود آن مهارت هنری را دنبال کنند تا هر پایه تحصیلی را که طی می کنند در کنار آن یک مهارت هنری را نیز فراگرفته و یک فعالیت هنری را نیز در کنار زندگی خود داشته باشند. حالا چه در جشنواره ای شرکت کنند یا خیردر هر صورت در کنار دیپلمی که دریافت می کنند یک مهارت هنری را نیز فراگرفته باشند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار