در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تشکیل ستاد پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌های کشور در مجلس

خبرگزاری پانا: آتش سوزی جنگل ها در سال جدید به اوج خود رسیده که به گفته عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس قرار است ستاد مرکزی برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها تشکیل شود.

کد مطلب: ۲۴۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره گفت: هفته گذشته آتش سوزی جنگل های کشور در شمال کشور به اوج خود رسید که این مساله ضرر جبران ناپذیری برای محیط زیست کشور دارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع آتش سوزی جنگل ها، این مساله در دستور کار فراکسیون محیط زیست قرار گرفت و در آخرین جلسه فراکسیون در هفته گذشته به این موضوع رسیدگی شد که قرار شد ستادی تشکیل شود تا با کمک دولت از قوع آتش سوزی در جنگل‌ ها پیشگیری کنیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیشتر آتش ‌سوزی که در جنگل‌ ها رخ می دهد به دلیل دخالت عوامل انسانی است٬ خاطرنشان کرد: عوامل متعددی چون خشکسالی٬ غفلت مردم و همچنین حضور شکاریچان در جنگل منجر به آتش سوزی جنگل‌ ها می‌ شود اما در بررسی هایی که انجام شد عامل آتش سوزی و از بین رفتن 800 هکتار از اراضی پارک ملی گلستان توسط شکارچیان غیرمجاز بود که به عمد این اتفاق صورت گرفته است.
این نماینده مجلس درخصوص ایجاد ستاد مرکزی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها نیز گفت: باید تدابیر جدی برای مقابله با نابودی جنگل ها اتخاذ شود، اما متاسفانه نبود تجهیزات لازم منجر به تداوم آتش ‌سوزی در جنگل به مدت طولانی می شود که در نهایت محیط زیست کشور در صورت تدوام این خطرات نابود می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار