پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جوانرود

کرمانشاه (پانا) - فرماندار جوانرود گفت برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی مراتع و منابع‌طبیعی باید از تمام ظرفیت‌های این شهرستان استفاده شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جوانرود

سعدی نقشبندی، فرماندار جوانرود در نشست کمیته اطفاء حریق این شهرستان با بیان اینکه برای اطفای حریق و جلوگیری از آتش گرفتن جنگل‌ها در فصل گرم سال همواره باید آماده باشیم افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نیز نقش مهمی برای جلوگیری از این موضوع دارد.

وی به ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با آتش سوزی پرداخت و یادآور شد: آموزش نیرو‌های محلی، استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت رسانه ها و نصب تابلو و بنر با موضوع ممنوعیت روشن کردن آتش در پارک‌ها، فضای سبز و فضاهای مورد استفاده گردشگری و… از مهمترین راهکار‌های مقابله با آتش سوزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار جوانرود با اشاره به اینکه هرگونه آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود، یادآور شد: برابر قانون، آتش زدن مزارع با هدف نابودی کاه و کلش ممنوع بوده و این اقدام علاوه برجرم بودن به خاک کشاورزی و مراتع نیز ضرر و زیان جدی می‌رساند که بنابراین لازم است این مهم از سوی جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوانرود نیز در این جلسه گفت: اقدامات پیشگیرانه برای آتش سوزی های احتمالی دراین شهرستان انجام گرفته است.

علی منصوری افزود: بکارگیری 20 دیده بان، شناسایی شش نقطه بحران آتش سوزی، آموزش نیروهای محلی و استفاده از ظرفییت شوراها و دهیاران، سازمان های مردم نهاد، بسیج و... از مهمترین این اقدامات است.

وی یادآور شد: سال گذشته 6 مورد آتش سوزی در سطح 10 هکتار در شهرستان جوانرود به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه آن 46 درصد کاهش نشان می دهد.

امام جمعه موقت جوانرود هم حفظ منابع طبیعی را تکلیف دینی و ملی دانست و گفت: همه ما درحفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، به ویژه جنگل‌ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی یک وظیفه دینی و ملی داریم.

ماموستا محمد عزیز حسامی افزود: امروز مردم یک نقش محوری در حفظ منابع طبیعی بر عهده دارند که باید از ظرفیت عظیم عمومی بیشتر بهره گرفته شود.

یادآور می شود شهرستان جوانرود 66 هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار