دبیرخانه مشاهیر و مفاخر گیلان در رشت افتتاح می شود

خبرگزاری پانا:رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: 22 مرکز تحقیقاتی در مرکز علمی و پژوهشی سرطان در رشت تجمیع می‌شود.

کد مطلب: ۲۴۷۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،رضا جمشیدی‌ چناری در دیدار با نمایندگان پروفسور سمیعی با بیان اینکه تکریم مفاخر و مشاهیر گیلان از اولویت‌های فرهنگی شورای رشت است، اظهار کرد: تندیس پرفسور سمیعی در بلواری که به نام ایشان نامگذاری شده است نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرفسور سمیعی با ادغام مرکز بین المللی علوم اعصاب و کلینیک پژوهشی و تشخیص درمان سرطان موافقت کرده است، افزود: به همت پروفسور سمیعی بزرگترین مرکز تخصصی علمی و پژوهشی سرطان خاورمیانه در رشت احداث می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه 22 مرکز تحقیقاتی در مرکز علمی و پژوهشی سرطان در رشت تجمیع می‌شود، تصریح کرد: گیلان به قطب علمی سرطان در جهان اسلام تبدیل می‌شود.

جشمیدی‌چناری گفت: دبیرخانه مشاهیر و مفاخر گیلان با حضور پرفسور مجید سمیعی پرزیدنت مرکز بین المللی هانوفر آلمان دهم شهریور امسال در رشت افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و بزرگان گیلان امری ضروری است، خاطرنشان کرد: این بزرگان به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایران زمین چون نگینی در جان و دل مردم گیلان و ایران اسلامی می‌درخشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: گیلان نام‌آورانی دارد که آوازه آن‌ها در سراسر گیتی طنین‌انداز است، دانشمندانی که در تمامی علوم روز جهان سیطره و تسلط دارند.

جشمیدی‌چناری از بزرگان تاریخی نظیر، کیکاوس‌بن وشمگیر، حسن دیلمی، کوشیار گیلانی و میرزا کوچک خان جنگلی تا معاصر نظیر آیت‌الله بهجت فومنی، پروفسور فضل‌الله رضا و پروفسور مجید سمیعی یاد کرد که به‌عنوان مفاخر کشور می‌توانند موجب سربلندی کشور ایران و افتخارآفرین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار