راه‌اندازی بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

خبرگزاری پانا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از خطرات و حوادث جاده‎ای و تسریع در ارائه کمک‌های پزشکی به نقاط دور افتاده بالگرد امدادی اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۲۴۷۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود رضا میری در مراسم بهره برداری از این بالگرد امدادی اظهار کرد: این بالگرد با دارا بودن بهترین امکانات و زبده‌ترین نیروهای امدادی تا شعاع 150 کیلومتری از زاهدان را پوشش امدادی می دهد و در صورت ضرورت با سوختگیری مجدد به شهرها و مسیرهای دورتر نیز خدمات رسانی می ‎ کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از 23 تیر ماه سالجاری بالگرد امداد هوایی به صورت آزمایشی شروع به کار کرده و تاکنون با انجام 15 پرواز، 21 بیمار حوادث ترافیکی، مادر باردار پرخطر و بیمار سوختگی را به سلامت به مراکز درمانی مجهز انتقال داده است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم به زودی اورژانس هوایی دیگری نیز در چابهار به بهره‌برداری برسانیم.

فریبا کوشا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‎ های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: تکنسین ‎ های اورژانس هوایی، آموزش ‎ های سقوط آزاد و امداد و نجات کوهستان را نیز گذرانده ‎ اند و هر روز از طلوع تا غروب آفتاب آماده خدمات رسانی به مصدومان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار