نماینده دانش آموزان اقلیت های مذهبی:

300شهید،جانباز و آزاده کلیمی نماد جانفشانی میهن است

نماینده دانش آموزان اقلیت های مذهبی گفت: 300شهید،جانباز و آزاده کلیمی نماد جانفشانی میهن است و خدارا شاکریم که در ایرانی آزاد و اسلامی زندگی می کنیم

کد مطلب: ۲۴۶۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،سامان گیدانیان،نماینده اقلیت مذهبی کلیمی از اصفهان در مراسم اختتامیه ششمین دوره مجلس دانش آموزی در نطق پیش از دستور خود گفت :با درود فراوان به پیشگاه روح پاک و مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و روح پر فتوح شهدای 8 سال دفاع مقدس در ابتدا جا دارد از طرف جامعه کلیمیان ایران حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم نموده و آرزوی صلح و دوستی برای تمامی ملتها دارم و خدا را شاکریم که در ایرانی آزاد و اسلامی و در سایه پربرکت رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای گذر ایام را در پیش رو داریم
وی در ادامه خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش گفت : جناب آقای فانی
با سلام و تحیت
به امید سعادت و توفیق برای جنابعالی و تمامی مسئولین متعهد و تلاشگر در راه تسهیل امور ملت ایران عزیر اسلامی.
از آنجا که پس از تصدی شما چنین احساسی می شود که حضرت عالی در تحلیل شرایط و اوضاع آموزش و پرورش در دور جدیدی از بازنگری و تحولات قرار گرفته اید، لازم دانستم نکاتی را از دیدگاه یک دانش آموز اقلیت بیان کنم؛ باشد که در حد توان کمکی برای جامعه دانش آموزی اقلیت انجام دهیم.
اولین مشکل؛ مربوط به سیستم آموزشی است؛ که هرساله مورد انتقاد دانش آموزان و دبیران اقلیت های مذهبی بوده است، محتوای کتب درسی به خصوص در مقطع دبیرستان که هرساله وعده تغییرات داده شده اما تاکنون هیچ تغییر عمده ای را در آن مشاهده نکرده ایم! کتاب دین و زندگی چهارم دبیرستان مربوط به اقلیت ها است، با این که در سال گذشته مورد بررسی و چاپ مجدد قرار گرفت اما تاکنون محتوای آن تغییر بخصوصی نکرده و تدریس آن برای معلم، و دریافت و فهم آن برای محصل بسیار دشوار است؛ لذا از دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی تقاضا داریم در خصوص این کتاب و همچنین کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ( بخش مشترک )، دیگر پایه ها را مورد بررسی مجدد قرار داده و از چاپ مطالب حاشیه ای و برخی مطالب سنگین این کتاب پرهیز گردد.
از دیگر مسایلی که همواره مورد انتقاد دانش آموزان اقلیت های مذهبی بوده تعداد سوالات کتب اختصاصی ادیان الهی است که تنها 5 عدد می باشد و 20 سوال دیگر از کتب بینش ادیان الهی طرح می شود و در صورت امکان از سازمان سنجش خواستار آنیم که سوالات مطرح شده از کتب اختصاصی از 20 درصد به 44 درصد افزایش یابد.
پیشنهاد دیگر که بیان آن خالی از لطف نیست ( مرکز اتحاد ادیان الهی ) در شهرهای اقلیت نشین است که مرکزیست از دانش آموزان مسلمان_مسیحی_زرتشتی_آشوری و کلیمی که در راستای اجرای برنامه های مختلف آموزشی_ تحقیقاتی_ دینی_ فرهنگی_ هنری و ... به تحقیق و بحث پرداخته تا بدین وسیله وحدت ادیان الهی در ایران اسلامی بیش از پیش بر همگان آشکار شود.
از دیگر مسایلی که بنده و دیگر اقلیت های مذهبی خواستار آن هستیم و از مسئولین و رئیس محترم خواهشمندیم آن را لحاظ نمایند، تشکیل مدارسی هوشمند و مستقل برای اقلیت های دینی همراه با دبیران و کادری مجرب است تا بدین وسیله دانش آموزان اقلیت مذهبی بتوانند در کنار هم به تحصیل و کسب علوم بپردازند.
خداوند منان را شاکریم که اقلیت های مذهبی در سفر پرفراز و نشیب تاریخ ایران زمین، رفیق نیمه راه نبوده و همواره در کنار سایر هموطنان خود بوده اند. وجود بیش از 300 شهید و جانباز و آزاده ارمنی و کلیمی و دیگر اقلیت های مذهبی دینی بر این مدعاست که ما خود را ایرانیانی هم طراز با دیگر برادران و خواهران ایرانی خود می دانیم و برای جان فشانی در راه اهدف بالای کشورمان آماده ایم.
در پایان از زحمات بی دریغ شما سپاسگزاری نموده امید آن داریم که با توجه به موارد فوق الذکر، گام های موثری در راه نیل به اهداف عالی آموز و پرورش برداشته شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار