رئیس گروه تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ای
اجرای طرح پژوهشی نقد و تحلیل محتوای کتب درسی در ایلام
به گزارش خبرگزاری پانا،خلیل رستمی گفت : طرح پژوهشی « نقد و تحلیل محتوای کتب درسی » در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ با مشارکت فعال کلیه ی معلمان نقاد، در سطح استان به اجرا در آمد .
به گزارش خبرگزاری پانا؛خلیل رستمی رئیس گروه تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از اجرای طرح پژوهشی نقد و تحلیل محتوای کتب درسی در این استان خبر داد .
وی گفت : در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و کیفیت بخشی به محتوای کتب درسی منطبق با برنامه درس ملی ، در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ ، طرح پژوهشی « نقد و تحلیل محتوای کتب درسی » توسط گروه تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی این اداره کل و با مشارکت فعال آموزگاران ، دبیران و هنر آموزان علاقمند در سطح استان با موفقیت به اجرا در آمد .
رستمی افزود : دراجرای این طرح علمی وپژوهشی ، محتوای کتب درسی بویژه کتب جدید التألیف از نظر شکلی و محتوایی توسط معلمان مربوطه مورد بررسی ، نقد و تحلیل قرار گرفت و معلمان نقاد، در حین تدریس، ضمن شناسایی اشکالات و نواقص احتمالی مندرج در کتب درسی ، نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را پس از بررسی و تأیید توسط سرگروههای آموزشی شهرستان / منطقه ، در قالب فرم های مخصوص به دبیر خانه ی شورای تحلیل محتوای این اداره کل ارسال نمودند.
وی ادامه داد : تا پایان اردیبهشت ماه سال۱۳۹۳ ، بالغ بر ۹۰۰ مورد نقد به دبیرخانه ی شورای تحلیل استان واصل شد که از این تعداد بیشترین نقدها مربوط به کتب جدید التألیف دوره ی ابتدایی و کمترین آنها مربوط به شاخه ی فنی و کاردانش بود .رئیس گروه تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد : در راستای اجرای بهینه و مطلوب طرح و دستیابی به اهداف مورد نظر، نقود واصله ، توسط ۴۲ کارگروه، متشکل از ۸۴ نفر از اعضای کار گروههای تخصصی دروس استان ، مورد بازبینی قرار گرفت که از این تعدادنقد، ۲۰۲مورد پس از بررسی نهایی تأییدشد و جهت بهره برداری لازم به دفاتر تألیف کتب درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت متبوع ارسال گردید .
وی خاطر نشان کرد : به منظور ایجاد انگیزه و تقویت روحیه ی نقادی و پژوهشگری در بین معلمان ارجمند ، به استناد مصوبه ی شورای تحلیل محتوای استان و بذل عنایت مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان ، قریب به ۴۰۰ نفراز فعالان عرصه ی نقد محتوا ی کتب درسی در سطح استان مورد تقدیر کتبی قرار گرفتند.
ارسال دیدگاه