وجود 35000 شعله لامپ در حرم مطهر رضوی

خبرگزاری پانا: رئیس اداره امور روشنایی اماکن متبرکه رضوی از یك هزار و 400 لوستر، بیش از 35 هزار لامپ و 2 هزار و 200 پلاك اموال مربوط به بخش روشنایی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۵۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی حق‌طلب با بیان این مطلب افزود: رواق دارالحجه، با بیش از 142 لوستر و 5 هزار و 400 شعله لامپ روشن‌ترین رواق حرم مطهر رضوی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی كه امسال همزمان با میلاد حضرت رسول اكرم(ص) افتتاح شد، دارای 50 لوستر كریستال 54 شعله نفیس با جلوه‌های هنری زیبا و فناوری بی‌نظیر در كشور است.

لوستری با قدمت 200 ساله در رواق دارالسلام

وی لوستر كریستالی نفیس واقع در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی با عمر 200 ساله را از قدیمی‌ترین لوستر‌های حاضر در حرم مطهر معرفی كرد و اظهار داشت: بزرگترین لوستر در رواق امام خمینی(ره) با 6 متر عرض و هفت متر ارتفاع در حرم مطهر رضوی خودنمایی می‌كند.

حق‌طلب با اشاره به اینكه تمامی‌ لوستر‌های حرم مطهر توسط دو كارگاه اداره امور روشنایی حرم مطهر رضوی تولید می‌شود، افزود: در كارگاه بافت‌آویز حرم مطهر رضوی تمامی دانه‌ها، لوستر‌ها چك و بررسی و ریسه‌های استیل بافته و چیدمان می‌شود.

وی ادامه داد: در كارگاه منهای دو حرم مطهر رضوی نیز كار‌های سخت‌افزاری، تراشكاری، جوش‌كاری قطعات و عملیات مونتاژ كردن قطعات انجام می‌شود.

حق‌طلب به بخش طراحی اداره امور روشنایی اشاره و اظهار کرد: در این بخش لوستر‌های خاص و منحصر به فرد با معماری اسلامی و فرهنگ ایرانی طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازسازی 32 دستگاه لوستر گران‌قیمت در حرم مطهر رضوی

رئیس اداره امور روشنایی اماکن متبرکه رضوی افزود: طی سه سال گذشته بیش از 32 دستگاه لوستر گران‌قیمت موجود در انبار‌ها توسط كارشناسان اداره روشنایی بازسازی كرده كه به زودی در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: برای تبدیل لامپ‌های كم مصرف به لامپ‌های LED طرح جامعی در نظر گرفته شده كه در حال حاضر به صورت آزمایشی نمونه‌هایی طراحی و در بخش‌هایی از حرم مطهر در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: اداره امور روشنایی این توانایی را دارد كه 70 درصد از لامپ‌های سوخته را در كارگاه‌های رسمی توسط نیرو‌های الكترونیك رسمی و افتخاری بازسازی و احیا كند.

حق‌طلب اظهار کرد: نیرو‌های رسمی اداره روشنایی حرم مطهر رضوی با حضور 630 نیروی افتخاری وظیفه تنظیف و غبارروبی لامپ‌ها، آیینه‌كاری‌ها، معرق‌كاری‌ها، در‌ب‌‌های چوبی را بر عهده دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار