ده تن کنسانتره خوراک دام غیر بهداشتی در نیشابور معدوم شد

خبرگزاری پانا: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور از معدومن سازی 10 تن کنسانتره استارتر گوساله شیری غیر بهداشتی طی هفته کذشته خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۳۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر سلیمانی؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: پیرو گزارش یکی از دامداران مبنی بر اسهال و تلفات دو راس گوساله بعلت مصرف کنسانتره استارتر، کارشناسان نظارت این شبکه از محموله مذکور اقدام به نمونه برداری و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ارسال کردند که پس از بررسی و مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی به علت افزایش بار میکربی، آلودگی قارچی و بالا بودن رطوبت اولیه محموله غیر قابل مصرف دامی اعلام شد و محموله جمع آوری و معدوم شد.

دکتر سلیمانی به دامداران و مرغداران اعلام کرد: خوراک دام و طیور مورد نیاز را از کارخانه های معتبر که دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی می باشند خریداری کنند و کارخانه ها نیز بایستی شماره پروانه بهره برداری دامپزشکی را روی کیسه ها و بسته بندیهای خوراک دام و طیور درج کنند.

وی افزود: کارگاههای غیر مجاز و فاقد مجوز دامپزشکی که مبادرت به تولید خوراک دام و طیور غیر بهداشتی می کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار