در آخرین روز اعتکاف دانش‌آموزی:

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با معتکفین دیدار کرد

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در روز پایانی اعتکاف رمضانیه سال 1393 در جمع دانش‌آموزان معکتف حاضر و به گفتگو با ایشان پرداخت.

کد مطلب: ۲۴۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، دکتر سپهری در جمع معتکفین دانش‌آموزی حاضر و به گفتگو با ایشان پرداخت. وی هدف از برگزاری طرح اعتکاف دانش آموزی را ارتقای سطح معرفت و اطلاعات دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان، تربیت انسانی‌هایی موحد، متعهد به وظایف در برابر خود و دیگران، پاسخگویی به سئوالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان و تعمیق تقوای الهی و مهارت خویشتنداری برشمرد و افزود: اعتکاف عهد مودت و میثاق مجدد با پروردگار است و این سه روز حال و هوای خاصی را به انسان می‌بخشد. اعتکاف دانش‌آموزی مراسم معنوی و روح بخشی است که هر ساله توسط سازمان دانش‌آموزی و با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی، با حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به اعتکاف در سطح استان برگزار می‌گردد و دانش‌آموزان دختر و پسر به تفکیک در مساجد مجری طرح حضور پیدا کرده و در برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده شرکت می‌نمایند.

وی در ادامه گفت: فلسفه وجوب روزه تقویت عبودیت، ارتباط بنده با خدا، دست کشیدن از خواسته‌های غریزی به فرمان الهی، کنترل تمایلات نفسانی و خویشتن‌داری و دستیابی به تقوای الهی است. در طول این ماه، مسلمانان از طریق بهره‌گیری از اعمال و ادعیه مخصوص آن، فرصت لازم برای بازشناسی خود و تقویت ایمان و در نهایت خداشناسی را پیدا می‌کنند.

دکتر سپهری در پایان اظهار امیدواری کرد تا معتکفین با بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان و استفاده از فضای معنوی اعتکاف گام‌های موثری در جهت تربیت خود و تربیت اجتماعی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار