همزمان با ماه مبارک رمضان؛

برگزاری مراسم ختم قران در کتابخانه های عمومی شهرستان لالی

خبرگزاری پانا: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لالی از برگزاری مراسم ختم قرآن در کتابخانه های عمومی این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، عسگر غفاری گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی لالی با محوریت اعمال و سنت‌های ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژه برنامه های تمام کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزاری مراسم ختم قرآن کریم با مشارکت اعضاء و کتابداران این کتابخانه طی ایام ماه مبارک رمضان می باشد که مورد توجه اعضاء بوده است.

وی با بیان اینکه مراجعین می‌توانند جهت سهیم شدن در ثواب ختم قرآن جهت تلاوت روزانه قرآن کریم اظهار کرد: طرح ختم قرآن مجید با هدف انس هر چه بیشتر مراجعه کنندگان با آیات کلام‌الله وحی در کتابخانه های عمومی شهرستان به اجرا در آمده است و استقبال خوبی هم شده است.

به گفته غفاری مراسم ختم قرآن کریم در کتابخانه های عمومی لالی با هدف بهره‌گیری مراجعه¬‌کنندگان از آیات و مضامین قرآنی و تقویت آموزه‌های دینی و مذهبی آنها برگزار شده که در این راستا با فرا رسیدن بهار قرآن فعالیتهای قرآنی و مذهبی در کتابخانه ها قوت گرفته و در تدارک برنامه های دیگری از قبیل نشستهای کانونهای قرآن و نهج البلاغه، استفاده از مبلغان دینی و روحانیون در کتابخانه های عمومی، برگزاری مراسمهای ویژه شبهای قدر و شهادت حضرت علی(ع) و... می باشیم که انشالا با حضور حداکثری عموم مردم شهرستان این برنامه ها انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: فعالیتهایی نظیر برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان، مسابقه روزنامه دیواری با نام رمضان ماه خدا، قراردادن کتب با موضوع ماه مبارک رمضان در ویترین تازه کتاب ، ارائه رایگان مقالات آرشیو دیجیتالی با موضوع رمضان نیز جزء برنامه های کتابخانه های عمومی لالی می باشد.

غفاری در پایان گفت: مراسم ختم قرآن در شروع فقط در کتابخانه مرکزی لالی انجام می شد اما نظر به استقبال گسترده اعضاء از این طرح در حال حاضر کلیه کتابخانه های عمومی شهرستان مراسم ختم قرآن را برگزار می کنند و این مراسم تا پایان ماه مبارک رمضان در کتابخانه های عمومی لالی اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار