مدیرعامل فرابورس تاکید کرد:

ضرورت همکاری نهادهای علمی و اقتصادی در بازار ایده

خبرگزاری پانا: بازار دارایی فکری ( ایده) در فرابورس یک فرصت بزرگ برای فعالان عرصه اختراع و نوآوری و هم برای فعالان عرصه صنعت به شمار می‌رود که بدیلی برای آن نمی‌شناسیم.

کد مطلب: ۲۲۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس در مراسم افتتاح این بازار جدید گفت: هماهنگی‌ها و همکاری‌های میان دستگاه‌های مختلف که مصداق عملی مدیریت جهادی است ایجاد شده است اما هنوز انتظاراتی باقی مانده است و برای رونق بخشیدن به بازار دارایی فکری نیازمند برطرف شدن این موارد هستیم.
هامونی تصریح کرد: با توجه به تقاضاهای بسیار زیاد از سایر ارگان‌ها از جمله وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دفاع و همچنین مراکز رشد خصوصی برای حضور در بازار دارایی فکری، امیدواریم این ارگان‌ها ضمن هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز کارگزاران فنی جهت نقش آفرینی در بازار دارایی فکری اقدام کنند.
وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا پیش‌نویس قانون جدید ثبت اختراعات و مالکیت فکری را تصویب کند.
هامونی ادامه داد : فرابورس ایران از شرکت‌های تامین سرمایه و کارگزاری‌ ها انتظار دارد در این زمینه همکاری کنند و هزینه در این زمینه را باید نوعی سرمایه‌گذاری تلقی کرد و تشکیل این کارگزاری ها نیز نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده این شرکت‌ها و کمک به رونق بازار دارایی فکری خواهد بود.
وی در ادامه از شورای عالی بورس و سازمان بورس تقاضا کرد با توجه به ماهیت بین المللی بازار دارایی فکری، تدوین قوانین و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در برنامه‌های آتی خود قرار دهند تا بازار غیر رسمی اینگونه معاملات به فضای رسمی بازار جدید فرابورس ایران منتقل شود.
مدیر عامل فرابورس از کمیته فقهی سازمان بورس نیز خواست با توجه به اینکه در بازارهای بین‌المللی، مجوز و اجازه برندها در حال معامله است با بررسی مسائل فقهی مربوط به اینگونه مبادلات در بازار دارایی فکری در عملیاتی کردن آن فرابورس را یاری دهند.
وی همچنین از اداره کل مالکیت صنعتی خواست در مراودات بین‌المللی حضور فعالانه‌تری داشته باشند تا راهی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و فروش دارای فکری خارجی در بازار ایران به وجود آید.
هامونی در پایان ابراز امیدواری کرد حرکت امروز فرابورس ایران که گامی عملی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است به رشد اقتصاد دانش‌بنیان در کشور منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار