سومین نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان یزد با حضورفرمانداردرآموزش وپرورش ناحیه یک یزدبرگزارشد

خبرگزاری پانا:سومین نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان یزد با حضورمحمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر،احمد شیرزادمدیر کل آموزش وپرورش استان ،حمید رضامحمدی مدیر کل نوسازی وتجهیزات مدارس و حبیب الله کارگرمدیر کل فنی وحرفه ای استان یزدبرگزارشد.

کد مطلب: ۲۲۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا،در ابتدای این نشست گزارشی توسط " حسین ملانوری " رئیس سازمان دانش آموزی و " طباطبایی " معاون پرورشی وفرهنگی ناحیه دودر خصوص چگونگی غنی سازی اوقات فراغت ارائه شد.
همچنین در ادامه نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت : خردادماه یادآورنام مجاهدتهای رهبر فقیه انقلاب اسلامی ،حضرت امام خمینی (ره)می باشد .
محمد صالح جوکار با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش وپرورش در ساختار توسعه کمی وکیفی کشور افزود : توجه به آموزش وپرورش به نوعی توجه به تمامی ابعاد توسعه کشور است .
وی با توجه به عزم دولت و مجلس در تحقق سند تحول بنیادین گفت : وظیفه این دو نهاد ریل گذاری است به صورتی که باید تمامی زیر ساختها برای رشد کیفی آماده باشدبه گونه ای که معلم ودانش آموز در کلاس احساس آرامش کند.
جوکار با انتقاد ازنحوه تخصیص بودجه آموزش وپرورش به ویژه در شهرستان یزد افزود : بودجه این شهرستان به هیچ عنوان متناسب با تعداد دانش آموزان که بیش از 60 درصد جمعیت کل دانش آموزی استان را تشکیل می دهد نیست واین نوعی محرومیت مضاعف است .
وی با استناد به شعار سال 93 گفت : باید با همدلی وعزم ملی سعی کنیم بستری ایجاد کنیم تا بتوانیم از همه ی پتانسیل موجوددر سطح شهرستان استفاده کنیم .
همچنین در این نشست " احمد شیرزاد " مدیر کل آموزش و پرورش یزد نیز ضمن سپاسگزاری از توجه اعضاء شورا به مقوله غنی سازی اوقات فراغت گفت : اگر امروز آموزش وپرورش استان یزد در کل کشور پیشتاز است ، این مرهون فرهنگ توکل دانش آموزان به خدا وبعد از آن فرهنگ توجه به کار وتلاش ونیزفرهنگ همدلی ومشارکت است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالشهای آموزش وپرورش استان افزود : فرسوده بودن ساختمانهای آموزشی ، مستهلک بودن تجهیزات مورد استفاده و توزیع ناعادلانه اعتبار است و نیز کمبود نیروی انسانی از مهم ترین دغدغه های آموزش وپرورش می باشد.
فرمانداریزد نیز دراین نشست با تشکر از حضور نماینده مردم ومدیر کل در این جلسه گفت : باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و از این رو باید با تعامل سایر نهادها وارگانها بهترین برنامه را جهت پربار کردن اوقات فراغت داشته باشیم .
شاکری شمسی از مدیران نواحی یک و دو خواست در این خصوص برنامه ای مدون برای جلسه بعدی شورا ارائه دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار