مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:

كمیته های بازرسی بصورت شبانه روزی استقرار پزشكان مقیم در بیمارستان ها را نظارت می كنند

خبرگزاری پانا:مدیر نظارت و اعتبار بخشی و صدور پروانه های دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص روند پایش طرح تحول نظام سلامت گفت:همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه ، كمیته ی ویژه ی بازرسی این طرح در استان فعللیت خود را آغاز كرده است.

کد مطلب: ۲۲۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛دكتر افضلیان ضمن تاكید بر بازرسی و پایش دقیق مراحل اجرای این طرح اظهار داشت: از نیمه ی دوم اردیبهشت ماه كمیته ی ویژه بازرسی ویژه متشكل از واحد های حراست، مالی ، غذاو دارو ، اداره بازرسی و رسیدگی به شكایات ، روابط عمومی و امور بین الملل و تجهیزات پزشكی روزانه بیمارستان های استان را بر اساس چك لیست های استخراجی از دستورالعمل ها مورد پایش و ارزیابی قرار دادند و جلسات هفتگی بررسی چك لیست ها و گزارشات بدست آمده از بازدید های صورت گرفته تشكیل و اقدامات لازم مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آغاز خرداد ماه روند پایش مراكز درمانی با حضور اعضاء كمیته ویژه بازرسی و تیم نظارتی به صورت هر دو روز یك بار نیز انجام می شود.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی و صدور پروانه ها ضمن بیان اینكه با تمام توان و استفاده از ظرفیت های موجود طرح تحول نظام سلامت در استان اجرا می شود تصریح كرد:طبق بازدید های بعمل آمده از مراكز درمانی مختلف آمار مراجعین در بعضی از مراكز تا 20 درصد و زایمان طبیعی نیز 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به عدم وجود زیر ساخت های مناسب ارائه خدمات درمانی در استان اظهار داشت: با توجه به جمعیت استان البرز نیاز به 1000 تخت بیمارستانی دیگر در بخش دولتی وجود دارد.

دكتر افضلیان ضمن بیان اینكه با اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام برخی از خدمات پاراكلینیكی مانند ام آر آی ، سی تی اسكن ، سونوگرافی و برخی از آزمایشات تخصصی در مراكز درمانی دولتی با چالش رو به رو است تصریح كرد : پیگیری راهكارهای توسعه همكاری و تعامل با بخش خصوصی در حال انجام است و می تواند در این زمینه بسیار كمك كننده باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به دو بسته ی خدمتی هتلینگ و پزشك مقیم در بیمارستان ها كه از خرداد ماه اجرا می شود اظهار داشت : دستورتشكیل كمیته های بازرسی شبانه جهت بررسی استقرار پزشك مقیم و كیفیت ارائه خدمات درمانی با آغاز طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان ها توسط معاون درمان صادر و برنامه تنظیمی به ستاد دانشگاه علوم پزشكی ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار