مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد:

جمع‌آوری 42 میلیارد ریال زکات در اردبیل

خبرگزاری پانا: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: ما به تاثیر معنویت در کاهش خسارات بلایای طبیعی معتقد هستیم و به همین جهت اهالی استان 42 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

کد مطلب: ۲۲۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پاناعلی اسلامی در گردهمایی مسئولان مقابله با حوادث غیر‌مترقبه و شورای هماهنگی بحران استان اردبیل اظهار داشت: این رقم در سال گذشته 22 میلیارد ریال بوده که امسال حدود 50 درصد پرداخت زکات از سوی کشاورزان و زارعان استان اردبیل افزایش یافته است.

وی با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی و استقرار ستاد معین استان در بازسازی مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان متولی یک هزار و 491 واحد مسکونی است که 137 مورد پایان کار گرفته‌اند، و 294 واحد نیز در مرحله نصب درب و پنجره و 937 واحد نیز در مرحله اجرای تیرچه و بلوک است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد ماه سال جاری در شهرهای استان آذربایجان شرقی به 18 هزار و 771 واحد در 307 روستا خسارت وارد کرده است که 8 هزار و 500 واحد به صورت کامل تخریب و سقف‌ریزی آن به ثبت رسیده است.

اسلامی با اشاره به کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به زلزله‌زدگان در سه ماه گذشته گفت: اهالی استان بالغ بر 2 میلیارد و 136 میلیون تومان کمک غیر‌نقدی و نقدی به حادثه‌دیدگان داشتند و نیروهای اورژانس و هلال احمر ما در اولین ساعات در منطقه حاضر شده و به امدادرسانی مشغول شدند به طوری که مدیریت و فرماندهی عملیات در عملیات آسیب‌دیدگان در اهر بر عهده استان اردبیل بوده است.

این مسئول با قدردانی از تمام دستگاه‌های اجرایی استان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان عنوان کرد: امیدواریم تجربیات لازم را از وقوع این حادثه تلخ گرفته باشیم تا ضعف‌ها و نقص‌های خودمان را برطرف کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مدیریت بحران در سطح استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: ما از ضعف در حوزه امداد هوایی و همچنین کمبود امکانات اطفای حریق جنگل‌ها رنج می‌بریم و باید تلاش کنیم تا با استمرار آموزش‌ها توانمند‌سازی و ایجاد ساختار مدیریتی قوی در مقابله با بحران‌ها،‌ خرید کانکس برای اسکان موقت اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

اسلامی اهمیت تدوین نقشه GIS در مناطق و محلات مختلف برای اسکان اضطراری در مناطق شهری و روستایی را خاطرنشان کرد و افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید از حالت استانی به شهرستانی ارتقا یابد تا بتوانیم با پیش‌بینی‌های نقطه‌ای و آنی از وقوع سیلاب و بارش‌های تند باران، تگرگ و برخی حوادث و بلایای جوی جلوگیری کرده و نسبت به پیشگیری آن اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار