دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان شهر تهران افتتاح شد

خبرگزاری پانا:آئین آغاز به کار دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان شهر تهران( طرح ملی کاشف ) 30 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های برج آزادی افتتاح شد.

کد مطلب: ۲۱۹۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،آئین آغاز به کار دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان شهر تهران (طرح ملی کاشف) با حضور مسئولین دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مدیریت پشتیبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 ، مدیران مراکز فرهنگی هنری منطقه 9 و مسئولین آموزش در مرکز همایش های برج آزادی برگزار شد.

در این آئین، فرزاد قاسم زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 و رئیس فرهنگ سرای رویش در خصوص طرح ملی کاشف و مراحل مقدماتی آن اظهار داشت: مراحل مقدماتی طرح ملی کاشف با عنوان دانش آموز امروز کارآفرین شایسته فردا، 28 آبان ماه سال 1392 با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای شهر و اساتید مختلف حوزه کارآفرینی و علاقه مندان به این حوزه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این طرح در سطح شهرداری تهران مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 می باشد، عنوان کرد: یکی از افتخارات این مدیریت افتتاح دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان شهر تهران است که امیدواریم بتوانیماین طرح را در منطقه 9 به خوبی اجرایی کنیم.

در ادامه ی این آئین ، دکتر زعفریان مدیر طرح کاشف گفت: با توجه به اینکه هر استان ایران با یک کشور اروپایی از نظر مساحت برابری می کند ولی درآمد کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از استان های ما است و این بسیار ناراحت کننده می باشد که یکی از دلایل این مسئله این است که ما به بحث کارآفرینی بی توجهی می کنیم.

مدیر اجرایی طرح کاشف با اشاره به افتتاح رشته کارآفرینی در دانشکدهکارآفرینیدر ایران عنوان کرد: در سال 1381 رشته ی کارآفرینی و در سال 1386 اولین دانشکده ی کارآفرینی در ایران تاسیس شد و دانشجویان مقطع دکترا شروع به فعالیت در این دانشکده نمودند.

وی با توجه به پیشرفت کشورهای اروپایی گفت: در کشورهای اروپایی از سن پایین شروع به تدریس این رشته می کنند و این باعث پیشرفت کشورهای اروپایی است.

مدیر اجرایی این طرح با اشاره به چهار محور برگزاری این دوره ها عنوان کرد: بخش استعداد و کارآفرینی کودکان، آموزش و کمک به دانش آموزان برای برگزاری ایده های جدید و حمایت مالی از ایده های دانش آموزان از محورهای اصلی برگزاری این طرح می باشد.

وی در خصوص آموزشگاه های این طرح اظهار داشت: تا به حال در 15 استان از کشور آموزشگاه هایی را برای این طرح برپا نموده ایم.

زعفریان در ادامه افزود: ما برای اجرای این طرح تلاش های زیادی از جمله برپایی آزمون سنجش و برپایی کلاس های آموزشی در آموزشگاه های کاشف در سراسر کشورانجام داده ایم.

مدیر اجرایی این طرح ادامه داد: آموزشگاه های این طرح از 15 تیر ماه شروع به کار و آموزش های مختلفی را ارائه خواهند کرد.

وی در خصوص این طرح افزود: این طرح در 7 سال و ویژه گروه سنی 5 الی 15 سال برپا خواهد شد و در پایان شرکت کنندگان دیپلم کارآفرینی دریافت خواهند نمود.

زعفریان در ادامه تصریح کرد: در هر سال 4 ترم برگزار و در پایان هر ترم با اشاره به سطح دوره ی تحصیلی دانش آموزان مسابقات کارآفرینی برگزار و کسانی که در این مسابقه ایده های خوب داشته باشند مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

مدیر اجرایی این طرح با توجه به ثبت نام از دانش آموزان در آموزشگاه های کاشف افزود: از نیمه ی دوم خرداد ماه این ثبت نام ها در چهار منطقه از تهران و در فرهنگسراها آغاز خواهد شد.

زعفریان با اشاره به همکاری های مختلف نهاد های دولتی و خصوصی در اجرای این طرح بیان کرد: وزارت کار و امور اجتماعی، دانشگاه تهران، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان یونسکو، موسسه فرهنگی اکو، سازمان هوا و فضا، شرکت مخابرات همراه اول، یکی از شعبه های بانک پاسارگاد و صندوق مهر امام رضا(ع) در اجرای این طرح با ما همکاری انجام می دهند.

وی با توجه به بزرگی این طرح تصریح کرد: این طرح در کشورهایی که با یونسکو همکاری دارند نیز اجرا خواهد شد.

زعفریان با اشاره به ویژگی های کارآفرینی ذکر کرد: استقلال طلبی و یادگیری از شکست و تجربه از ویژگی های فردی است که ما باید این موارد را در سنین 10 سالگی در کودکان تقویت کنیم.

مدیر اجرایی این طرح در پایان گفت: تمام ویژگی ها و محورهای این طرح را از زندگی کارآفرینان بزرگ استخراج نموده ایم و امیدواریم که بتوانیم در جهت پیشرفت کشور کاری انجام دهیم.

آئین آغاز به کار دبیرخانه خلاقیت و کارآفرینی کودکان و نوجوانان شهر تهران( طرح ملی کاشف ) سه شنبه 30 اردیبهشت ماه ار ساعت 16 در مرکز همایش های برج آزادی برگزار شد.

/سمیراجواهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار