تغییردر وضعیت خال یا زگیل از علائم هشدار دهنده سرطان است

خبرگزاری پانا: یک فوق تخصص خون و آنکلوژی بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان،گفت: تغییر در وضع خال ها یا زگیل از علائم هشدار دهنده سرطان است

کد مطلب: ۲۱۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مینوش مقیمی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: تغییر در رنگ ،بزرگ شدن، خارش، دردناک شدن و یا خونریزی به مدت طولانی در وضعیت خال ها و یا زگیل از علائم هشدار دهنده سرطان است .

وی یادآورشد: سرطان در اصطلاح به بیماری هایی گفته می شود که سلول ها به طور غیر طبیعی تقسیم می شوند و بتواند به سایر بافتهای بدن تهاجم کند .

مقیمی افزود: خونریزی غیر طبیعی در هر نقطه از بدن، پیدایش هر گونه توده سفت سلولی در زیر پوست، زخمی که با آسانی بهبود نمی باید ، سوء هاضمه و گرفتگی صدا و مشکل بلع به مدت طولانی مدت از علائم دیگر بیماری سرطان است .

وی اظهار کرد: بدن انسان از انواع سلول ها ساخته شده که این سلول ها به شیوه ای کنترل شده رشد کرده،پیر شده یا آسیب دیده و می میرند و با سلول های جدید جایگزین می شوند .

رییس هیات مدیره انجمن خیریه بیماران سرطانی استان زنجان با اشاره به اینکه گاهی اوقات این فرآیند منظم فعالیت ها اختلالاتی را بوجود می آورد، گفت: در این روند سلول هایی که باید بمیرند، از بین نمی رود و سلول های جدیدی تشکیل می شود که بدن به انها نیازی ندارد و ممکن است توده ای تشکیل دهند که به آن توموراطلاق می شود .

وی یادآورشد: امروزه سرطان یکی ازعوامل عمده مرگ و میر در جوامع بشری شناخته شده که با توجه به پیشرفت های علم پزشکی در سال های اخیر و با وجود روش هایی مختلف درمانی مانند جراحی،شیمی درمانی ،رادیوتراپی و پیوند مغز استخوان انجام می گیرد .

مقیمی کاهش استرس های زندگی، عدم استعمال سیگار، ورزش مناسب، پیروی از یک الگوی غذایی منظم و مناسب را ازعوامل مهم و اساسی در پیشگیری ابتلا به بیماری سرطان برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار