نشست شورای توسعه و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری پانا: استاندار در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان افزود: نگاه بلند دولت و دستاوردهای سفر رییس جمهوری به عنوان نقطه قوت امسال این استان را متفاوت با سایر استان ها قرار داده است.

کد مطلب: ۲۱۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، علی اوسط هاشمی مجموع بودجه سال 93 کشور را 11 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: دستاورد سفر دکتر روحانی به سیستان و بلوچستان برای چهار سال آینده هشت هزار میلیارد تومان است که این خود نشان از نگاه بلند دولت به توسعه این استان دارد.

وی اظهار داشت: مدیران استانی باید با توجه به فراهم بودن بستر توسعه در استان آنچه که خواست و منویات رهبر معظم انقلاب است را با همت بلند و عزم جدی و مدیریت جهادی برای رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از مدیران اجرایی استان انتظار داریم مصوبات سفر هیات دولت را پیگیری کنند و با همه وزرا برای سرعت بخشیدن به اجرای این مصوبات از جمله پتروشیمی ایرانشهر، تامین گاز چابهار، انتقال گاز از ایرانشهر به خاش و زاهدان و از زاهدان به زابل و سایر شهرستان ها، اجرای اکتشافات معدنی و پروژه های کشاورزی در حال مکاتبه باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه سیستان و بلوچستان راهی جز فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری مردم با رویکرد کاملا روان و مشارکتی نداریم افزود: راهکار این است که باید یک مقدار از اختیارات خود را کم کنیم و نگاه مطلق مالکانه اداری به اموال و پروژه ها نداشته باشیم و مردم را به عنوان ولی نعمتان دولت به منظور اثرگذاری همراه و همگام پروژه های توسعه ای قرار دهیم.

مهندس هاشمی کاهش تصدی گری مدیران دستگاه های دولتی را یکی از مصوبات نشست شورای توسعه و برنامه ریزی دانست و گفت: در قانون بودجه 93 هم انتظار این است که یک مقدار تصدی گری را در قالب آزادسازی امکانات مازاد بر نیاز ادارات کاهش دهیم به طور نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با واگذاری سرسراهای فعال خود به بخش خصوصی می تواند از محل درآمد این واگذاری ها فضاهای فرهنگی جدید ایجاد کند.

وی گفت: پررنگ کردن نقش بخش های تعاونی و غیردولتی و ایجاد فضای لازم و اعطای امتیازات ویژه برای نقش آفرینی افرادی که در بخش کسب و کار آزموده شدند گام های آغازین برای نشان دادن عزم جدی مدیران استانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار