تخصیص پایین اعتبارات مشکل عدم احیا و توسعه جنگل در زنجان است

خبرگزاری پانا: مسوول جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تخصیص پایین اعتبارات ملی و استانی مشکل عدم احیا و توسعه سطح جنگل ها در این استان است

کد مطلب: ۲۱۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مجید معانی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: طولانی بودن فصل خشک در مناطق مستعد اجرای طرح های جنگل کاری، وجود دام در عرصه های جنگلی و تخصیص پایین اعتبارات ملی و استانی از موانع توسعه و احیای جنگل در استان زنجان است .

وی یادآورشد: توسعه و احیای جنگل نیازمند هزینه بالا و مدت زمان طولانی است .

معانی با اشاره به کاشت گونه صنوبر در استان زنجان ابرازکرد: کاشت این گونه در راستای توسعه زراعت چوب و باهدف کاهش فشار به جنگل های طبیعی از 10 سال گذشته آغاز شده و به منظور توسعه فضاهای سبز، زراعت چوب و توسعه جنگل کاری، فروردین سال جاری 200هزار گونه صنوبر در نهالستان کوشکن شهرستان زنجان کشت شده است .

وی ابرازکرد: هم اکنون در نهالستان کوشکن نهال 15 گونه درختان جنگلی از قبیل ون، عرعر، افرا، گلابی وحشی، صنوبر، ارس، زالزالک، بادام کوهی، سروخمره ای، اقاقیا، سرو نقره ای، بنه، ارغوان، داغداغان و سنجد کشت شده است .

مسئول جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: زنجان جزو معدود استان هایی است که توانسته گونه نهال ارس را تولید و در طبیعت مستقر کند .

معانی عمده خریداران چوب صنوبر را کارخانه های شمال کشور ذکر و افزود: بیشترین کشت متمرکز این گونه در منطقه انگوران از توابع شهر دندی است .

کشت صنوبر در شهرستان زنجان در منطقه باغلوجه آقا و در شهرستان های ابهر و خرمدره نیز کشت می شود .

در صورتی که در کشت گونه صنوبر فاصله استاندارد رعایت شود هر هشت سال این گونه قابل برداشت بوده و بهره برداران از قبل این برداشت به سودآوری قابل توجهی دست می یابند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار