دستگیری متقاضی استخدام با دیپلم جعلی

خبرگزاری پانا: رییس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری یك متقاضی استخدام در شركتی دولتی در شهرستان میامی با مدرك تحصیلی جعلی خبر داد و گفت: متهم برای جعل مدرك دیپلم 10 میلیون ریال پرداخت كرده است.

کد مطلب: ۲۱۴۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، داوود رسولی فر در تشریح جزئیات این مطلب گفت: گزارشی مبنی بر مشکوک و جعلی بودن مدرک تحصیلی یک داوطلب استخدام در شرکتی دولتی از سوی آموزش و پرورش "میامی" به پلیس آگاهی ارسال شد.

سرهنگ رسولی فر افزود: برابر روال جاری مراحل گزینش و استخدام در دستگاه ها و ادارات، یک نسخه مدرک تحصیلی برای استعلام و تایید به اداره آموزش و پروش شهرستان میامی ارسال می شود كه کارشناسان این اداره در بررسی های مقدماتی، به جعلی بودن مدرک تحصیلی مظنون شده و برای بررسی بیشتر و دقیق تر، موضوع را به پلیس آگاهی اعلام می كنند.

این مسئول انتظامی با بیان این که جعلی بودن مدرک تحصیلی دیپلم از سوی کارآگاهان پلیس نیز تایید می شود، افزود: متهم احضار و در تحقیقات تخصصی پلیس به ارایه این مدرک جعلی اعتراف و انگیزه خود را استخدام برای کار در شرکت مورد نظر بیان کرد.

وی با اعلام معرفی متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا تصریح کرد: نامبرده در ازای دریافت این مدرک جعلی، 10 میلیون ریال به جاعل کلاهبردار پرداخته است که تلاش برای دستگیری وی همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان، تسلط پلیس بر کشف علمی جرایم را عامل پیشگیری دراین گونه پرونده ها عنوان و به مسئولان گزینش و استخدام ادارات و شركت های دولتی و خصوصی توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدام در خصوص استخدام و به کارگیری نیروهای جدید از اصالت مدارک ارایه شده از سوی آنان مطمئن شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار