توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد؛

صدور مجوز 111 شرکت خدمات بار و کارگزاری هوایی در کشور

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی‌ تعداد شرکت‌های خدمات بار و کارگزاری هوایی در کشور را 111 شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 85 شرکت خدمات بار و کارگزاری هوایی در استان تهران فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۲۱۳۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مراد اسماعیلی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور اشتغال‌زایی و امکان رفع نیازمندی شهروندان در خصوص ارسال بار هوایی در داخل کشور و یا به خارج، ایجاد و توسعه مراکز خدمات بار هوایی را در دستور کار قرار داد و تاکنون در کشور 111 مجوز برای فعالیت شرکت های مذکور صادر کرده است.

وی افزود: با فعالیت دفاتر مذکور و گذراندن دوره‌های آموزشی امکان نظارت بر استاندارد‌سازی محموله های قابل حمل هوایی فراهم شده و ایمنی در حوزه حمل و نقل هوایی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی با بیان اینکه ایجاد مؤسسات خدمات بار هوایی سبب رونق جابه‌جایی بار و افزایش خدمات بار هوایی می شود، اضافه کرد: در شهرستان‌ها به لحاظ عدم تأسیس دفتر خدمات بار هوایی در صورت تقاضا و احراز شرایط متقاضی، مجوز خدمات بار هوایی صادر می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به طور میانگین بار هوایی برای هر پرواز میان برد حدود 2 تن است،افزود: در شرایط فعلی تعداد دفاتر خدمات بار هوایی تا سقف 20درصد دفاتر خدمات مسافرت هوایی در شهرستان ها ملاک عمل قرار گیرد و برای آن مجوز صادر شود، همچنین در ازای تأسیس هر شرکت هواپیمایی بار هوایی با حداقل 3 فروند هواپیمای ایرباس، این میانگین می تواند تا دو برابر آمار موجود ارتقا یابد.

وی گفت: شاخص های صنعتی بودن، اقتصادی بودن، نیاز هر استان براساس درآمدهای کشور، جمعیت فعال اقتصادی، مساحت (به کیلومتر) و جمعیت (نفر) ملاک صدور مجوزهای خدمات بار هوایی در شهرستان‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار