نماینده ولی فقیه وامام جمعه مردم كرج:

هنرمند متعهد تجلی ذکر ˝یا مصور˝است

خبرگزاری پانا: امام جمع کرج و نماینده ولی فقیه دراستان البرز در دیدار با مدیرکل وکارکنان حوزه هنری استان البرز گفت: هنرمند متعهد تجلی ذکر ˝یا مصور˝است.

کد مطلب: ۲۰۷۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ با ایام شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید "سید مرتضی آوینی" و هفته هنر انقلابنشست صمیمی رئیس و اعضای کادر حوزه هنری به همراه جمعی از هنرمندان استان البرز با آیت الله حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان البرز برگزار شد.

درابتدای این نشست "عبدالحمید قره داغی" رئیس حوزه هنری استان البرز، ضمن تشریح اهداف و رویکردهای حوزه هنری استان البرز،گزارش کاملی از فعالیت دفاتر حوزه هنری و خدمات هنری انجام شده در سال 92 حضور امام جمعه محترم ارائه نمود و در سخنان کوتاهی بر لزوم برنامه ریزی دقیق تر در خصوص فعالیت های فرهنگی،هنری در سال جدید میان دستگاه های مرتبط تاکید ورزید.
قره داغی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب پرداخت و از حضرت آیت الله حسینی همدانی به جهت نگاه دقیق و دغدغه مند به عرصه هنر در استان تقدیر نمود و از ایشان درخواست نمود با توجه به حضور هنرمندان در خصوص ساماندهی دقیق تر فعالیت های هنری امسال در صورت صلاحدید دقایقی به ایراد سخن بپردازند.

"حضرت آیت الله حسینی همدانی" ضمن عرض خیر مقدم به هنرمندان حاضر در سخنانی به لزوم توجه به کار جهادی در عرصه هنر انقلاب اشاره نمود و گفت:امروز قریب به یک ماه از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال با محوریت اقتصاد و فرهنگ می گذرد و تنها یازده ماه برای فعالیت در این خصوص فرصت باقی است.لازم است از فرصت سوزی پرهیز و برای انجام کارهای بزرگ خود را آماده نماییم.

وی در ادامه به وسعت نگاه هنرمند به اثرگذاری فعالیت های هنری اشاره کرد وگفت:مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری هر فرد باید نقطه ای که در آن فعالیت میکند را نقطه فرماندهی تمام دنیا بداند و مطابق آن برای اثرگذاری و پیشبرد اهدافش برنامه ریزی نماید.

امام جمعه کرج همچنین به لزوم استفاده بیشتر عامه مردم از هنر هنرمندان اشاره نموده و فرمودند:خلق برخی حرکت های هنری مانند حضور یک جانیاز در یک مراسم می تواند به مراتب تاثیری عمیق تر از ده ها سخنرانی داشته باشد. حضرت آیت الله حسینی در ادامه به ذکر مصادیقی از این حرکت ها در هنرهای مختلفی چون تئاتر،ادبیات و هنرهای تجسمی پرداختند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان البرز هنر هنرمندان را مصداق تجلی ذکر "یا مصور" خدای سبحان دانسته و تاکید نمود:هنرمند با هنر خویش خود را به صفت تصویر گری خدای سبحان نزدیک میسازد و این کار از سنت های موکد عالمان و بزرگان دین است که با این محور هنر متعهد و الهی را از سایر مصادیق آن جدا میسازد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار