رئیس سازمان امور اراضی کشور:

25 درصد از پروژه ها به فضای سبز اختصاص یابد

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: 25 درصد از پروژه های عمرانی باید به فضای سبز اختصاص یابد.

کد مطلب: ۱۹۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

دکتر قباد افشار در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: طبق مصوبات قانونی تمامی طرح ها و پروژه های عمرانی باید توجیه زیست محیطی داشته باشند و سرانه فضای سبز خود را نیز تأمین کنند.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز در پروژه های عمرانی ضمن ایجاد سرانه فضای سبز برای مردم منطقه، باعث کاهش آلودگی هوا نیز می شود که این امر خود نیز باعث بقای سلامت افراد خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: باید برای استفاده درست و بهینه از منابع طبیعی و اراضی زمین که سرمایه های بزرگ و حیاتی اما قابل تجزیه هستند راهکارهای مناسب ارائه شود تا از خطر تخریب آنها جلوگیری شود.

دکتر افشار تصریح کرد: امروز اراضی کشاورزی در کشور به خاطر ویلاسازی های غیراصولی و بی رویه در خطر و معرض تخریب و تغییر هستند که باید برای جلوگیری از این امر تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی بیان داشت: مناطقی که امکان ایجاد و احداث شهرک های گردشگری و ویلاسازی در آنها وجود دارد باید شناسایی و معرفی شوند تا باغات و زمین های کشاورزی ما به سمت تخریب و تغییر کاربری نروند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: یکی از راهکارهای مهم در خصوص ایجاد و توسعه فضای سبز، ترویج درختکاری و تخصیص سرانه فضای سبز در همه زمینه ها به خصوص پروژه های عمرانی است تا از این طریق بتوان از روند فضاهای خشک و کویری و به تبع آن خشکسالی جلوگیری کرد.

دکتر افشار ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 4 میلیون و 500 هزار هکتار زمین واگذار شده است که از این میزان 3 میلیون و 500 هزار هکتار آن به بخش کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی و همچنین یک میلیون هکتار آن نیز به بخش های صنعت، خدمات و مسکونی تخصیص داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار