مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

از بین رفتن و نابودی جنگل ها و مراتع موجب نابودی و تهدید سلامت بشری می شود

خبرگزاری پانا:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مراسم روز درختکاری در باغستان کرج خواستار حمایت بیشتر مسئولین استان از این سرمایه ملی شد.

کد مطلب: ۱۹۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛مهندس حسین میررجبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مراسم روز درختکاری در باغستان کرج با تشریح اهمیت منابع طبیعی و برشمردن عناصر مهم حیات و نقش آن در تعادل اکولوژیکی گفت: انسان ها با توجه به نیازهای خود دست اندازی هایی به طبیعت خداوندی می کنند.

وی توصیه پیامبر (ص) و ائمه اطهار و آموزهای دینی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با اهتمام به این امرمهم بتوانیم منابع طبیعی را حفاظت و توسعه دهیم.

مهندس حسین میررجبی ایجاد تغیرات اقلیمی بیش از 30 سال پیش تاکنون را نتیجه دست اندازی در طبیعت دانست و افزود: ما در صورت برقرار ماندن این تعادل می توانیم به زندگی ادامه دهیم .


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزگفت: وجود ریزگردها و گسترش زمانی و مکانی آن نشانه ای از تخریب طبیعت می باشد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد 25 میلی متر خاک حاصلخیز بین 300 تا 500 سال زمان نیاز داریم افزود : امیدواری با تلاش همه مسئولین به رویش سبز زمین کمک کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پیشرفت و استفاده از فن آوری ها گفت : مهمتراز توسعه حفظ بستر توسعه می باشد و از بین رفتن و نابودی جنگل ها و مراتع موجب نابودی و تهدید سلامت بشری می شود و حفاظت از آن به دلیل فواید زیاد آن مهم می باشد.

وی در پایان گفت : در هفته منابع طبیعی سال جاری 150 هزار اصله نهال توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار