وزیر آموزش و پرورش گفت :

شناسایی وتربیت نیرو های جوان در عرصه مدیریت

خبرگزاری پانا:وزیر آموزش و پرورش در آخرین روز از گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان ها گفت: سیاست جدی ما در آموزش و پرورش افزایش بهره وری منابع انسانی است .

کد مطلب: ۱۹۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک 8 اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی از زحمات همه معلمان و مربیان به ویژه مربیان پرورشی تشکر کرد و افزود: حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس در نمازجماعت به گسترش و تقویت این فریضه در مدارس و جامعه کمک می کند و همه باید به برگزاری نمازجماعت مقید باشیم.
وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان‌ها خواست از مناطق و مدارس استان خود بازدید‌های دوره‌ای داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل معلمان قرار گیرند.
فانی تصریح کرد: زیارت و تفقد خانواده محترم شهدا و جانبازان وظیفه همه مسئولان است و دیدن صبر و استواری و ثبات قدم آن‌ها، در ما احساس شعف ایجاد می کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که انتصابات همیشه در آموزش و پرورش مسئله بوده است بیان کرد: در عزل و نصب‌ها ضمن رعایت اخلاق با حفظ اصول و مستقل از جریانات سیاسی با نمایندگان ملت تعامل داشته باشید زیرا تعامل مفید و سازنده می تواند تحقق اهداف را در آموزش و پرورش سرعت بخشد.
فانی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و رئیس جمهور در خصوص کاهش بیسوادی در کشور خاطر نشان کرد : لازم است به صورت جدی بحث ریشه کنی بیسوادی را دنبال کنیم و با بهره گیری از ظرفیت نهضت سواد آموزی و با کمک طرح انسداد مبادی بیسوادی در این مسیر گام‌های بلند برداریم .
فانی با جمع بندی دیدگاه‌ها و نظرات مطرح شده در خصوص اصول ساماندهی نیروی انسانی در این نشست گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد. وی ادامه داد: به صورت جدی راهبرد تعریف بوم و استخدام براساس آن را اجرایی کنیم و امیدوار هستیم به مرحله‌ای برسیم که دفترچه کنکور، ظرفیت پذیرش را بر اساس نیاز هر بوم اعلام کرده و منابع انسانی را سروسامان دهیم .
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آموزش و پرورش نمی توان جزیره‌ای عمل کرد افزود: در راستای بهسازی نیروی انسانی باید نظام رتبه بندی معلم و نظام ارزیابی حرفه‌ای معلمان و نظام معلمی به عنوان زیرمجموعه‌های بهسازی نیروی انسانی به درستی تعریف و چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر تبیین شود تا شاهد بالندگی نیروی انسانی باشیم.
فانی در پایان از مدیران استانی خود خواست شناسایی و تربیت مدیران جوان را یک تکلیف دانسته و موجبات حضور زنان کارآمد را در عرصه‌های مدیریتی فراهم سازند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار