کارشناس سازمان تالیف و تدوین کتاب های درسی وزرات آموزش و پرورش

شهر زیرزمینی نوش آباد، تطابق انسان با شرایط دشوار را نمایش می دهد

خبرگزاری پانا :کارشناس سازمان تالیف و تدوین کتاب های درسی وزرات آموزش و پرورش گفت: شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از هنرهای بسیار اصیل، زیبا و ماندگاری است که تطابق انسان با شرایط سخت و دشوار را به روشنی نمایش می دهد

کد مطلب: ۱۹۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،سیاوش شایان در نشست با فرهنگیان نوش آباد افزود: انسان وقتی با شرایط دشواری مثل جنگ، خشکسالی و تهدیدهای محیطی روبرو شد می تواند خلاقیت بیافریند که شهرزیر زمینی نوش آباد نیز نمونه آن است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: این مجموعه باستانی، روش زندگی و یک گوشه ای از دانش بومی مردم نوش آباد است که می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای محیط های مشابه قابل استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همت مسوولان مربوط و همکاری مردم، به زودی گوشه های تاریک شهر زیرزمینی نوش آباد از نظر کارکردها، نوع ساختار و ویژگی های آن مورد بررسی قرار گرفته و برای اهل علم روشن شود.
وی بااشاره به ضرورت تغییر در شیوه های تدریس جغرافیا گفت:باید حرکت دانش آموزان به طرف حفظ کردن درس را با تحقیقات میدانی کمی آرام و مطمئن کرد که برای این کار معلمان باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق تشویق مطالعه کنند.
سردبیر مجله رشد جغرافیا تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما این است که منابع علمی را کامل و با دقت بخوانیم، نقد و بررسی کنیم که این شیوه مطالعه و تدریس در کلاس درس خیلی ارزشمند است.
کارشناس سازمان تالیف و تدوین کتاب های درسی وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: در افکار عمومی و حتی تحصیل کردگان اغلب فکر می کنند که جغرافیا یک درس ساده است، اما برای زندگی در دنیای امروز، یکی از مهمترین رشته ها است.
شایان افزود: ما معلمان، نیازمند این هستیم که برای سطح عموم، هم علم خود را معرفی کنیم و هم اینکه کتاب هایی در این زمینه بنویسیم و به بازار روانه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار