معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور:

کیفیت ملاک اصلی جشنواره نماز است

خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور گفت: ملاک اصلی جشنواره نماز همدان کیفیت آثار ارسالی است.

کد مطلب: ۱۸۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدمحمد عبداللهی در جلسه شورای جشنواره هنری نماز، اظهار کرد: نظام اسلامی موجب رونق و تقویت ارزش های اسلامی و دینی است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور ادامه داد: برای ما روشن است هنر نقش ارزنده‌ای در جامعه صالحان دارد و نماز نخستین ثمره حکومت صالحان است.

وی خاطرنشان کرد: هر هنری این معنی را نمی‌دهد و باید شامل دو شرط معناگرا و معنوی بودن باشد.

عبداللهی با بیان اینکه هنر در جامعه ما باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحیانی باشد گفت: نماز تنظیم کننده روابط انسانی با جهان است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور در ارتباط با آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: امیدواریم در کنار کمیت آثار، کیفیت آثار را نیز مد نظر داشته باشید و آنگونه داوری کنید که چشم بسته شبکه‌های سراسری آن‌ها را پخش کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات در راستای جشنواره تلنگر به جامعه محسوب می‌شود بیان کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌های استان همدان در پوشش خبری این جشنواره عملکرد بسیار خوبی داشتند.

عبداللهی با بیان اینکه باید منفعت مردم در این جشنواره مورد نظر ما باشد پیشنهاد داد: مانند جشنواره فیلم فجر بخش‌های پویانمایی، فیلم‌کوتاه و مستند را به صورت رایگان در سالن‌های سینما به نمایش بگذارید و در آخر با فرم نظرسنجی کیفیت آثار را از دیدگاه مردم ببینید و جایزه ای هم برای منتخب از دیدگاه مردم در نظر بگیرید.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور در رابطه با تعهدات این سازمان در قبال جشنواره گفت: با همکاری معاونت سیاسی استانداری همدان تعهدات خود را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما دنبال این نیستیم که بگوییم جشنواره برگزار کردیم هدف ما از برگزاری این جشنواره تاثیر آن در جامعه است و خروجی کار برای ما مهم است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: استان‌های دیگر نیز برای میزبانی این جشنواه درخواست دادند ولی ثابت بودن این جشنواره برای ما منوط به داشتن خروجی‌های بیشتر و باکیفیت در همه زمینه‌ها است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز كشور اعلام کرد: متاسفانه در بخش رمان و داستان کوتاه نماز بسیار فقیر هستیم لذا از نویسندگان مطرح کشور در حوزه ادبیات داستانی درخواست کردیم تا با برگزاری همایش تحولی عمیق در این بستر انجام دهند.

وی ادامه داد: در طول جشنواره توفیقات زیادی حاصل می شود اما متاسفانه بعد از جشنواره هیچ‌گونه توفیقی در این زمینه شاهد نیستیم و در صورت بالا رفتن خروجی کار این جشنواره در همدانباقی می ماند.

/رضوانه باب الحوائجی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار