جشنواره سازه های ماکارونی ویژه دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی استان کرمانشاه

خبرگزاری پانا:جشنواره سازه های ماکارونی ویژه دانش آموزان پایه ششم با هدف تحقق اهداف کتاب کار و فن آوری پایه ششم و تقویت روحیه همکاری و تعاون دانش آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۸۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ؛ جشنواره سازه های ماکارونی ویژه دانش آموزان پایه ششم با هدف تحقق اهداف کتاب کار و فن آوری پایه ششم ، پرورش خلاقیت ، ترغیب دانش آموزان به شرکت در فعالیت های گروهی و تقویت روحیه همکاری و تعاون و تمرکز آنان، در مناطق 24گانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در روز شنبه 22 دی ماه برگزارگردید.
نجومی معاون آموزش ابتدایی استان ، درخصوص جشنواره یادشده ابراز داشت: دانش آموزان درقالب گروه های 2 الی 3 نفره و با دارا بودن ویژگی های اعلام شده می توانند در جشنواره شرکت نمایند وی افزود: این جشنواره در مناطق تابعه استان در دو سطح مدرسه و منطقه برگزار می گردد و با توجه به مشکلات حمل و نقل سازه های ماکارونی ، اجرای استانی جشنواره ، خاص دانش آموزان نواحی سه گانه شهرکرمانشاه خواهد بود.
گفتنی است سازه های ماکارونی به سازه هایی اطلاق می شود که مصالح استفاده شده در آن ها تنها ماکارونی و چسب می باشد و در واقع این سازه ها به عنوان ماکت ساخته نمی شوند و سازه ای که بار بیشتری را تحمل کند ، موفق تر خواهد بود.
این طرح در وهله اول به عنوان یک طرح آموزشی می تواند در شکوفایی قدرت طراحی و ابتکار دانش آموزان موثر باشد، زیرا این امکان را به آنها می دهد که با استفاده از مصالح ارزان ، سبک و قابل دسترس ( ماکارونی و چسب حرارتی ) دست به طراحی وساخت سازه ها و پل های مختلف زده و با این کار کلیه مباحث مربوط به نیرو در کتاب علوم تجربی را فرا گرفته وبه صورت عملی تجربه نمایند.
برای ساخت این سازه ها دانش آموزان بایستی طرح مورد نظر را روی کاغذ رسم کرده و با استفاده از تکه های بریده شده ماکارونی ، به طور منظم و حساب شده و با استفاده از چسب ، آن را اجرا نموده پس از تهیه دو نیمه متقارن با نصب پایه های میانی آن را کامل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار