قانعی خبر داد:

رونمایی از 10 قلم دارو و واکسن با فناوری بالا

خبرگزاری پانا: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از رونمایی حداقل 10دارو و واکسن با فناوری بالا در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۸۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی قانعی اظهار داشت: معمولا این داروها حداکثر 70 یا 80 درصد و یا حداقل 50 درصد قیمت خارجی هستند.

وی در خصوص بودجه فناوری و تحقیقات گفت: متاسفانه آنچه که تا به الان اعلام شده حکایت از کاهش شدید بودجه ها دارد در دانشگاه ها و در مؤسسات آموزش عالی مشکلی که وجود دارد این است که پژوهش امری نیست که یک ساله انجام شود یعنی پروژه تحقیقاتی امکان دارد که دو ساله بسته شود بنابراین بودجه ای که به عنوان پژوهش داده می شود به معنی این است که تعهدات سال گذشته انجام شود و هیچ کار جدیدی را نمی توان آغازکرد.

قانعی تصریح کرد: این احتمال قوی وجود دارد که ما در سال های بعد آثار ناشی از افت علمی را در این حوزه داشته باشیم و در عین این که وقتی طرح تحقیقاتی تصویب نشود خواه نا خواه مقاله ای از آن به دست نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع کاهش بودجه های تحقیقاتی باعث می شود که صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود 600 میلیون دلاری که الان برای مواد اولیه دارویی می دهیم با حدود 200 میلیارد تومان می تواند مانع واردات شویم بنابراین هر محاسبه ای بکنیم باید اول بودجه ای را تأمین کنیم که بتوانیم تولید ملی را به خصوص در زمینه دارو که موضوع امنیت ملی است دچار خدشه نشود.

قانعی بیان داشت: آنچه که در کشور وجود دارد اولویت بندی ها برای دریافت ارز است صحبت ما گرفتن ارز نیست ما باید وارد واردات شویم امیدوارم با این حرکت جدی که در وزارت بهداشت شروع شد و در کشور به الگو تبدیل شده است در اثر کاهش بودجه متوقف نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار