رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد :

ضرورت حذف ارز مبادله ای برای ایجاد فضای غیر رانتی در بازار

خبرگزاری پانا:رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی از دولت خواست ارز مبادله ای را از بازار مواد غذایی حذف کند تا فضای رانت برای عده ای از افراد حذف شود و کالاها نیز با قیمت واقعی و غیررانتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۸۵۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قاسمعلی حسنی اظهار داشت: ارز مبادله ای فقط به نفع عده ای خاص است و از ایجاد رقابت در تامین و تولید و توزیع کالا جلوگیری می کند و اگر کالاها با نرخ ارز آزاد اما در شرایط رقابتی وارد و عرضه شود ، به ثبات و حتی کاهش قیمت نیز کمک خواهد کرد.
وی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم خواست از دانش و تجارب بیش از 60 ساله فعالان این اتحادیه
در قیمت گذاری دقیق کالا استفاده کند و ما در بیش از 60 کشور نمایندگی داریم و به راحتی می توانیم کالاها را برای دوره طولانی مدت و با ثبات قیمت تامین کنیم.
حسنی تصریح کرد : تحلیل بسیار دقیق و جزئی از قیمت تمام شده کالاها در زنجیره کامل تولید تا مصرف نهایی اعم از بسته بندی، حمل و نقل، هزینه واردات و تولید را داریم و معتقدیم قیمت برخی کالاها هم اکنون گران تر تعیین شده است.
حسنی تصریح کرد:با بانک اطلاعاتی 2300 قلم موادغذایی و پشتوانه کارشناسی قوی می توانیم تنظیم بازار را به صورت پایدار انجام دهیم.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به رادیو اقتصاد گفت : قیمت برخی کالاها که گاهی در رسانه های کشور هم تبلیغ می شود ، غیرواقعی است و گران تر فروخته می شود ،هر چند در کنار خرید سه واحد کالا ، یک واحد هم جایزه می دهند که برای فریب مصرف کنندگان است.
وی همچین از دولت خواست از تجارت فاصله بگیرد و فقط از ابزارهای نظارتی خود و در مسیری علمی و واقعی استفاده کند ، حضور دولت به معنی حذف رقابت و ایجاد فضای رانت برای برخی افراد است و در نهایت در حق مصرف کنندگان هم اجحاف می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار