مبتکر طرح اتوبوس کارآفرینی :

کار آفرینی یک شروع نیست بلکه نتیجه ساعتها اندیشه ورزی است

خبرگزاری پانا : مبتکر طرح اتوبوس کارآفرینی گفت: کارآفرین، قبل از شروع به کار، مشاغل را می شناسد بنابراین یک شروع نیست بلکه یک نتیجه از ساعتها و روزها اندیشه ورزی است

کد مطلب: ۱۸۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،مقداد خداداد به هنگام سفر اتوبوس کارآفرینی در نوش آباد افزود: این اتوبوس، یک کارگاه سیار آموزش هوش مالی است که با امکانات لازم آموزشی تجهیز شده و در شهرهای مختلف کشور سفر میکند تا درباره هوش مالی به شهروندان به ویژه قشر تحصیلکرده آموزش بدهد چگونه کارآفرینی کنند.
وی اظهار داشت: این اتوبوس تداعی گر سفر کارآفرینی است و به مسافران خود می آموزد تا قبل از دست زدن به کسب و کار و ایده های خلاقانه یا راه اندازی یک بنگاه اقتصادی، هوش مالی خود را بشناسند و آن را تقویت کنند .
به گفته وی، تصور اغلب افراد جامعه این است که برای کارآفرینی، به یک سرمایه بالا نیاز است در حالی که آنها به هوش مالی بالا، توانایی حل بحرانهای شخصی در مواقع بروز بحران کسب و کار، توانایی بودجه بندی ذهنی بالا، شناختن و به کارگرفتن اهرمهای مثبت کار، و شناخت روشهای حفظ پول نیاز دارند.
وی گفت: عصر تکنولوژی اطلاعات به هزار و یک دلیل تمام شد و حالا عصر تازه ای شروع شده است به نام عصر کوآدرانت، که عصر کارآفرینی است.
البته با گرفتن تندیس کارآفرینان برتر مشکل ما حل نمی شود بلکه کوآدرانت قواعد خاص خودش را دارد.
وی تصریح کرد: روزی می آید که دنیا برای کارمندان و حتی خویش فرما ها جایی ندارد و عصر کارآفرینان واقعی است پس باید از همین الان شروع به یاد گیری قواعد عصر کوآدرانت کرد.
این مدرس کارآفرینی گفت: در عصر کوآدرانت یک ایده خلاقانه به فکر شما می رسد، در نتیجه تصمیم می گیرید آنرا اجراء کنید و درآمد خوبی از آن کسب کنید. پس باید شروع به مطالعه بر روی طرحتان کنید و ان را تجزیه و تحلیل کنید، هر کسب و کاری بدون تجزیه و تحلیل، به شکست منتهی می شود.
وی افزود: برای کارآفرینی باید از تجارت های کوچک و متوسط شروع کرد که نیازمند سرمایه اندک است و در صورت شکست، می توان به راحتی آن را جبران کرد و از آن برای آغاز یک راه دیگر درس گرفت.
مبتکر طرح اتوبوس کارآفرینی تصریح کرد: همه دوست دارند کارآفرین باشند اما، دوست داشتن با خواستن فرق دارد و دوست داشتن در کارآفرینی ، کلمه درستی نیست. وقتی روح خدا در آدمی دمیده شده است پس انسان هم به اراده توانایی های زیادی دارد.
خداد تاکید کرد: کارآفرین، نیاز خود را شناسایی می کند، برای حل آن ، چاره اندیشی می کند و بعد از انکه به نتیجه رسید، نیاز خود را توزیع می کند و از توسعه آن به درآمد و رفاه پایدار می رسد و پس از آن در همه شرایط پول در می آورد.
مسافران اتوبوس کارآفرینی در نوش آباد، با مفاهیمی چون "استقلال مالی چیست؛ از چه مسیری به دست می آید، تعریف واقعی کارآفرینی ، هوش مالی و راه های افزایش آن، حفظ پول زیر ساخت اصلی کارآفرینی و اهرم های کار و اثرات آن بر کسب و کار شخصی، آشنا شدند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار