سردترین شهر کشور در ˝اقلیم دو˝ تعرفه گاز!

خبرگزاری پانا: با وجود اینکه قوچان بارها از رسانه ملی و نیز تایید سایت هواشناسی ایران به عنوان سردترین شهر کشور معرفی می شود اما جایگاه آن در قسمت اقلیم دو (سرد دو) قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۸۴۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قوچان، با توجه به اجرای سیاست شهرستانی- منطقه ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی، متوسط مصرف گاز طبیعی در ۳۶۳ شهر ایران مطابق با پنج اقلیم آب و هوایی تعیین شده که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند .

بر اساس این تقسیم بندی ۱۴ شهر کشور در اقلیم اول (سرد یک)، ۱۱۱ شهر در اقلیم دو (سرد دو)، ۱۰۶ شهر در اقیلم سه (سرد سه)، ۷۴ شهر در اقیلم معتدل و ۵۸ شهر در اقلیم گرمسیری قرار گرفته اند .

بر اساس این تقسیم بندی قوچان در اقلیم دو و هم تراز شهرهایی فریمان، تربت حیدریه، مه ولات و ... قرار گرفته که از شدت سرما قابل قیاس با این شهرها نیست و این شهر هر ساله در زمستان دوره سرما طولانی و سختی را سپری می کند .

با توجه به اینکه تعرفه جدید گاز بر اساس اقلیم و میزان سرما در شهرهای مختلف تعیین شده و از طرفی میزان سرما و مصرف گاز در این شهر زیاد است جای سئوال دارد که چرا قوچان در اقلیم یک قرار نگرفته است ?

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار