ثبات اقتصادی و اصلاح ساختاری ، نیاز کشور است

خبرگزاری پانا: یک اقتصاددان تاکید کرد: ثبات اقتصادی و اصلاح ساختاری تولید و توزیع و اصلاح الگوی مصرف منابع ، نیاز همیشگی اقتصاد ایران است تا تحریم ها و محدودیت ها به افزایش سوء مدیریت و بدتر شدن تخصیص منابع منجر نشود.

کد مطلب: ۱۸۲۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ساسان شاه ویسی افزود: بحث لغو تحریم ها وسعت رسانه ای گسترده کسب کرده است اما هنوز تا بازگشت 100 میلیارد دلار پول ایران از اروپا و آسیا فاصله زیادی داریم اما همین مبلغ اندک و چند میلیارد دلار هم در کوتاه مدت به ثبات اقتصادی کمک می کند.
وی اظهار داشت: تحریم ها و محدودیت ها به دلیل این که اقتصاد ما بانک محور است با تحریم بانکی بر فعالیت دیگر بخش ها نیز تأثیر گذاشت و بی ثباتی پولی و ارزی نمونه آن بود.
شاه ویسی گفت : تأثیر تحریم ها با محدویت انتقال پول و فعالیت بانکی بین المللی ایران باعث افزایش هزینه تولید و نرخ ارز شده است.
شاه ویسی تاکید کرد : در دوره جدید که بحث لغو کاهش تحریم ها مطرح شده است نباید از سوء مدیریت اقتصادی و تخصیص های نابهینه ‌غفلت نکنیم.
وی به رادیو اقتصاد گفت: اقتصاد ایران در کنار تعاملات بین المللی به اصلاح ساختاری هم نیاز داریم تا ضریب کارآمدی تخصیص منابع افزایش یابد.
این اقتصاددان افزود: البته در شرایط کنونی ، تحریم ها نه فقط حذف نشده ، بلکه تثبیت هم شده است و هنوز اقتصاد خارجی ما با محدودیت های جریان منابع پولی و کالایی و خدماتی روبروست.
شاه ویسی گفت: اگر اصلاح ساختاری را به خوبی انجام دهیم میزان سوء مدیریت ها کاهش خواهد داشت و اسیب پذیری اقتصاد ملی در برابر محدودیت ها کمتر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار