آمپول دگزامتازون جزو 10 قلم داروی پرمصرف زنجان است

خبرگزاری پانا: مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آمپول دگزامتازون جزو 10 قلم داروی پرمصرف در این استان است

کد مطلب: ۱۸۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دکتر علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: آمپول دگزامتازون به هیچ عنوان بدون نسخه در داروخانه های این استان عرضه نمی شود و این قلم دارویی با تجویز نسخ جامعه پزشکان انجام می گیرد .

وی یادآورشد: نحوه مصرف اقلام پر مصرف دارویی این استان سالانه دو بار توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد و موارد جمع بندی می شود .

حقیقت افزود: عرضه و مصرف هر گونه اقلام دارویی با عوارض مختلفی همراه است و این موضوع مهم باید بیش از گذشته مورد توجه عموم مردم به ویژه قشر جوان باشد .

وی با اشاره به اینکه عمده علل مصرف جامعه پزشکان از داروی دگزامتازون نبود اقلام دارویی جایگزین است اظهار کرد: طی سالهای گذشته آمپول دیکنوفناک برای انجام کار های درمانی و تزریقی مورد استفاده قرار می گرفت و متاسفانه با عوارض جبران ناپذیری مانند افتادگی مچ پا همراه بود .

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مصرق تزریقی دیکنوفناک در مواردی با فلج افراد گزارش شد و اکنون مصرف این نوع قلم دارویی صرفا در داروخانه های بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد .

وی اظهار کرد: نتیجه بخش نبودن این دارو نیز جامعه پزشکان را بر آن داشت تا از آمپول پیروکسیکام برای انجام کارهای درمانی استفاده کنند و این موضوع عوارض جدی به دنبال داشت .

حقیقت افزود: فرهنگ حاکم در بیماران و تجویز پزشکان بر استفاده از اقلام دارویی مانند آمپول دگزامتازون موجب شده مصرف آن در بین مردم رشدبیشتری داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار