سرطان های معده و سینه در زنجان شیوع بیشتری دارد

خبرگزاری پانا: کارشناس مسوول گروه بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سرطان های معده و سینه به ترتیب در بین مردان و زنان این استان شیوع بیشتری دارد

کد مطلب: ۱۷۹۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دکتر فریبا خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده پس از سرطان سینه، سرطان های معده و روده بزرگ در بین زنان زنجانی شیوع زیادی دارد .

وی یادآورشد: سرطان های معده، پوست و پروستات نیز به ترتیب در بین مردان این استان شیوع دارد و در مجموع آمارهای کشوری نیز به طور تقریبی بیانگر افزایش تعداد مبتلایان به این نوع سرطان ها در بین زنان و مردان است .

خسروشاهی با اشاره به اینکه هم اکنون آمار جامع و کاملی از شمار مبتلایان به سرطان در این استان وجود ندارد افزود: طی سال 84 تا سال 91 درمجموع 482 بیمار سرطانی در استان ثبت شده که در این میان مواردی از مبتلایان که قبل از ثبت این بیماری به دلایل دیگری دچار مرگ و میر شده اند، لحاظ نشده است .

وی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال نیز سرطان های معده، پوست و سینه به ترتیب بالاترین تعداد مبتلایان این استان را به خود اختصاص داده است .

کارشناس مسوول مبارزه بابیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بررسی و پایش بیشتر موارد سرطان در این استان و ثبت دقیق آن در بین گروههای مختلف جنسی همزمان با سطح کشور و استان آغاز شده است .

وی یادآورشد: ثبت مبتلایان به بیماری سرطان به دو طریق پاتولوژی و مبنای جمعیتی انجام می شود .

خسروشاهی افزود: هم اکنون 17 مرکز پاتولوژی خصوصی و دولتی دراین استان فعالیت می کنند و مسوولان این مراکز موظف به ارایه گزارش موارد تایید شده نهایی از هر سه ماه یکبار هستند .

وی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مبتلایان به بیماری سرطان در مراحل پیشرفته تری به مراکز درمانی مراجعه می کنند که در این مرحله عملا روند بهبود بیماری این افراد چندان امیدوار کننده نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار