رییس اتاق ایران درگفت وگو با پانا :

ظرفیت اقتصاد غیررسمی برای افزایش درآمدهای مالیاتی/خدمات به پایه مالیاتی افزوده شود

خبرگزاری پانا : رییس اتاق ایران گفت : اقتصاد غیر رسمی و خاکستری ظرفیت بالایی برای افزایش درآمدهای مالیاتی دارد که در حال حاضر در چرخه محاسباتی قرار نمی گیرد.

کد مطلب: ۱۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد نهاوندیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه بخش هایی از اقتصاد کشور در چرخه درآمدهای مالیاتی قرار ندارند ،اظهار کرد: بسیاری از خدمات ارایه شده از جمله امور اقتصادی هستند که امور محاسبات مالیاتی قرار نمی گیرند و ثبت ارقام غیر واقعی در بسیاری از خرید و فروش ها نیز از این جمله است .

وی ادامه داد: به دلیل آنکه در بخش رسمی اقتصاد انواع و اقسام مقررات سخت ،پرهزینه یا زمان براعمال شده است بخش غیر رسمی به رشد تشویق شده و مثال واضح آن در سیاست های تجاری است که تعرفه های بالا واردات قاچاق را تشویق می کند .

رییس اتاق ایران اظهار کرد: با قاچاق کالا و خدمات آن کالاها از حوزه درآمدهای مالیاتی دولت نیز خارج می شوند و شبیه به آن در بسیاری از حوزه های خدماتی یا برخی واحدهای تولیدی که فعالیت بدون مجوز دارند و درآمدهای آنها مشمول مالیات نمی شود.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: کارشناسان پیش بینی می کنند برای افزایش درآمد مالیاتی به جای آنکه فورا به دنبال درآمد مالیات در بخش اقتصاد رسمی که ضعیف ترین آنها کارمندان دولت هستند پایه مالیاتی گسترش یابد .

وی تصریح کرد: در برخی از دانشگاههای کشور کار تحقیقاتی مناسب و متنوعی در مورد اقتصاد غیررسمی و خاکستری صورت گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار