معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مسئول کمیته دانش‌آموزی ستا

جزئیات برنامه‌‌ دهه ‌فجر، اجرای گروه سرود ۲۲ هزار دانش‌آموز؛ در روز ۲۲ بهمن

خبرنگار پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مسئول کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در روز ۲۲ بهمن، گروه سرود ۱۳۵۷ نفری در مراکز استان‌ها و گروه 22 هزار نفری در تهران به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۷۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از ر وابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دکترحمیدرضا کفاش در نشست خبری ومطبوعاتی مسئول کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد،اظهار داشت: اهمیت دهه فجر انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این ایام برای بیش از یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش‌آموز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

وی گفت: دستورالعملی در آموزش و پرورش تدوین ‌شده و برنامه‌ریزی‌ها از ماه‌ها قبل آغاز ‌شده است و استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی اولین فعالیت در مدارس است که به واگذاری تزئین فضای مدارس توسط دانش‌آموزان اختصاص دارد و حرکتی خودجوش بوده و مدیر و معلم نقش هدایتگری دارند .
* زنگ انقلاب ۱۲ بهمن نواخته می‌شود
دکترکفاش افزود: بعد از این آماده‌سازی، محوری‌ترین فعالیت، زنگ انقلاب اسلامی است که ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن‌ماه همزمان با لحظه ورود تاریخی امام(ره) به میهن در سال ۵۷، به صدا در می‌آید دانش‌آموزان این روز را جشن می‌گیرند .
وی ادامه داد: مراسم در مدارس توسط دانش‌آموزان برگزار می‌شود و از معلمان پیشکسوت مدارس دعوت شده است تا حضور پیدا کنند و به بیان خاطره از آن دوران بپردازند .
* حضور دانش‌آموزان در مراسم میهمانی لاله‌ها
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: درجشن میهمانی لاله‌ها آیین غبارروبی مزار شهدا با حضور فعال دانش‌آموزان در روز پنج‌شنبه 17 بهمن ماه انجام خواهد شد .
وی افزود: برگزاری نماز جمعه دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت دیگری است که مدارس در برنامه نماز جمعه دهه فجر حضور پیدا می‌کنند .
دکترکفاش ادامه داد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یکی دیگر از فعالیت‌های مهم دهه مبارک فجر است که دانش‌آموزان در بعضی از مدارس با لباس‌های یکپارچه و هماهنگ در این راهپیمایی شرکت می‌کنند .
وی به گروه‌های سرود دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: سرود جایگاه ویژه‌ای در برنامه دهه‌ فجر دارد و طراحی گروه‌های سرود 1357 نفری در یوم‌الله 22 بهمن در مراکز استان‌ها و در تهران گروه 22 هزار نفری در یوم‌الله 22 بهمن در جایگاه ویژه با لباس‌های یک شکل به اجرای برنامه خواهند پرداخت .
وی گفت: توزیع بسته‌های آموزشی، نرم‌افزار، خاطره، سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) در اختیار آموزش و پرورش سراسر کشور قرار داده خواهد شد و همزمان توصیه شده سرودهای شاد در فضای مدارس پخش شود .
* تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان جانباز و ایثارگر
دکترکفاش ادامه داد: برنامه دیگر برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی ویژه دهه فجر است که مقرر شده ، فینال آنها در دهه فجر برگزار شود و مدارس با مشارکت تشکل‌های دانش‌آموزی که همیشه کمک آموزش و پرورش بوده در این زمینه مشارکت فعالی داشته باشند .
وی گفت: تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان جانباز و ایثارگر از جمله برنامه‌های دیگر است و آنها خاطرات خود را بیان می‌‌کنند؛ ضمن اینکه از وزیر آموزش و پرورش تا مدیران کل از خانواده‌های فرهنگیان ایثارگر بازدید به عمل می‌آورند .
* برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی به تمامی مدارس اعلام شده ، جلسه گفتمان انقلاب اسلامی پیرامون پرسش‌های مختلف از جمله موضوعات هسته‌ای، حقوق شهروندی، حقوق دانش‌آموزان و قانون مداری در مدارس اجرا شود و از یک پیشکسوت فرهنگی نیز در این زمینه استفاده شود و تیم‌های ارزیابی نیز برای این کار پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار