استفاده از معتمدین و اعضاء شوراها در برطرف نمودن مشکلات تربیتی

خبرگزاری پانا:معاون وزیر آموزش و پرورش با حضور در جمع اعضای شوراهای آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت : باید از حضور معتمدین و اعضای شوراها در جهت بررسی و پیگیری مسایل آموزش و پرورش استفاده بهینه شود .

کد مطلب: ۱۷۶۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مراسم گرامیداشت 26 دی ماه 92 سالروز تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با حضور تمامی اعضای شوراهای آموزش و پرورش گیلان اعم از استاندار ، ائمه حمعه ، فرمانداران ، روسای ادارات آموزش و پرورش ، فرمانداران ،بخشداران ،شهرداران و نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد .

مرضیه گُرد در این مراسم ابتدا ضمن تبریک ایام فرخنده هفته وحدت و تبریک فرا رسیدن میلاد دواختر تابناک الهی حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند برومند آن بزرگوار امام جعفر صادق (ع) به تشریح اهداف آموزش و پرورش در خصوص تشکیل شوراها پرداخت و افزود : در زمانهای قبل امر آموزش و پرورش مخصوصاًٌ آموزش دینی و مکتبی معمولاً توسط بخش خصوصی یعنی مردم اداره می شد اما از زمانی که پای دولتها به میان آمد این قضیه کمرنگ شد و تبدیل به نیاز مادی شد .

وی به سند تحول بنیادین اشاره نمود و گفت : سند تحول بنیادین مورد تایید مقام معظم رهبری واقع شده است و برای اجرای کامل آن باید از نظریات و افکار متعدد استفاده کرد از جمله همین اعضاء شوراها که از ارزشمندنرین ، معتمدترین و قدرتمندترین افراد هستند و چون شورا دارای قدرت اجرایی است می توانند مصوبات خود را به صورت کیفی و کمی به مرحله اجرا در آورند و راهکارهای متعددی را در زمینه برطرف نمودن معظلات و مشکلات آموزشی و پرورشی ارائه دهند و به اجرا برسانند .

معاون وزیر با تاکید بر اینکه بعضی از اولیای محترم به عنوان نماینده در شوراها حضور دارند تصریح کرد : کشورهایی موفق اند که اعضاء و جامعه مردم در آن نقش ایفا می کنند و مشارکت فکری مردم چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ مادی در اجرای برنامه کار ساز و دخیل می باشد .

گُرد خاطرنشان نمود: اولیاء یک مدرسه به تنهایی نمی توانند نقش های تربیتی را کامل اجرا نمایند و موفق نخواهند بود چون دنیای مدرسه دنیای پنهان و پیچیده است و باتاکید بر تشکیل شورای مدرسه‌ای اضافه کرد: مدرسه مسائل پنهانی دارد و اکنون دیگر ماهواره و اینترنت کهنه شده، زیرا در حال حاضر به راحتی می‌توانند با یک گوشی با نقاط مختلف دنیا در ارتباط باشند، با شکل‌گیری شورای آموزش و پرورش باید از فرصت‌ها در مدارس بهره‌مند شویم.

وی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از فتنه ها و حمله های فرهنگی دشمن به فکر و کمک مردم نیازمندیم .

رئیس اداره مشارکتهای مردمی وزارت متبوع همچنین بر تشکیل گروههای تخصصی و کارشناسی در شوراها به منظور استفاده از ظرفیتهای پنهان و آشکار استان اشاره کرد و افزود : از قابلیت های موجود در استان به نحو مطلوب در زمینه آموزش و پرورش استفاده شود .

معاون وزارت آموزش و پرورش نقش نمایندگان را در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش بسیار مهم قلمداد کرد و با بیان اینکه نمایندگان مجلس نقش نظارتی دارند، از تلاش نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و خطاب به آن‌ها گفت: شما باید به ما در تصویب قانون کمک کنید و با حضور در جلسات شورای استان عملکرد موفقی را برای شورای استان رقم بزنید چراکه علت مترقی بودن قانون شوراهای آموزش و پرورش حضور افراد موفق در این شوراها است.

وی در پایان به جمله مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای اشاره کرد که فرموده اند : آموزش و پرورش جزو بخش هایی است که جز با کمک و هم یاری و دلسوزی مردم اداره نمی شود . پس باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا از فرصتها به طور جدی استفاده نماییم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار