تقویت فرهنگ مهدوی یکی از ارکان اصلی نظام است

خبرگزاری پانا:معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در نظام اسلامی باید فرهنگ مهدوی تقویت شود، گفت: اساس و سرچشمه نظام ما همان پایه‌های مهدویت است.

کد مطلب: ۱۷۵۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت‌الاسلام ‏سیدحسین گلمیرزاده، با اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری در خصوص حق و باطل وجود دارد که نشان‌دهنده آن است خلقت بر اساس حق تحقق یافته و حق همواره پایدار و استوار است و حتی اگر باطل در تکاپو و تلاش باشد، باز هم در نهایت پیروزی از آن حق خواهد بود.

وی افزود: حضرت ولی عصر(عج)، دین اسلام و مسلمانان، همگی حق هستند و حتی آرمان‌های شهدا و انقلاب ما نیز در مسیر حق تحقق یافتند و در این میان هرکسی که به دیگران ظلم روا دارد و بخواهد عدالت را زیر سوال ببرد در زمره باطل قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به بقیه‌الله(عج) تعلق دارد و هرجا که نام حضرت مهدی(عج) مطرح می‌شود، بالندگی و پویایی جلوه می‌کند و از آنجایی که فرهنگ مردم ما نیز بر اساس نام و آرمان‌های ایشان است، لذا زمینه رشد و بالندگی ما را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام گلمیرزاده ابراز کرد: انسان‌هایی که با فرهنگ امام زمان(عج) بزرگ می‌شوند و به قدرت می‌رسند این ویژگی را دارند که در مقابل ظلم ایستادگی کنند؛ لذا انقلاب ما هم بر همین اساس و برگرفته از فرهنگ مهدوی شکل گرفته است.

وی ادامه ‏داد: فرهنگ مهدوی، فرهنگی ایده‌آل و شامل همه زیبایی‌هاست، به‏ طوری که همه دنیا به دنبال آن هستند و برای رهایی از زندگی خفت‌بار استکبار به دنبال منجی‌اند و می‌دانند که او خواهد آمد و با اینکه که امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند، اما در دل‌های ماست همه اقتدار ما از حکومت جهانی و نام آن حضرت است.

این کارشناس حوزه دین با بیان اینکه دین اسلام دینی است که به همه نیازهای جامعه بشر پاسخ می‌دهد، عنوان کرد: تفسیر حقیقی و واقعی دین اسلام از آن امام زمان(عج) است و این افتخاری برای ما است که عالمان ما از این دین خط می‌گیرند، زیرا دین اسلام بزرگ‌ترین دربرگیری دینی را دارد و آنان که به دنبال دیگر ادیان هستند، دچار سردرگمی می‌شوند.

وی در ادامه متذکر شد: آینده نظام آینده‌ای است که باید فرهنگ مهدوی در آن تقویت شود، زیرا اساس و سرچشمه نظام ما همان پایه‌های مهدویت است که شهدای ما در ۸سال دفاع مقدس برای ایستادگی آن سوختند و تمامیت ارضی را برای ما حفظ کردند و ما مدیون ایثار آنان هستیم؛ لذا جوانان باید ادامه ‏دهنده راه آنان باشند و بقاع ما در گرو پیروی از عالمان دینی و راه حضرت مهدی(عج) است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص ویژگی‌‏های فرهنگ مهدویت، خاطرنشان کرد: تکبر در فرهنگ مهدویت نیست و در آن همه باید متواضع و باهم باشیم و وحدت و انسجام را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا در برابر کافران یک صدا باشیم و بگوییم که سلطه و استکبار را نمی‌پذیریم.

این مسئول در پایان یاران حضرت مهدی(عج) را کسانی عنوان کرد که از ملامت هیچ ملامت‌گری ملول نمی‌شوند و لباس، نظم و شیوه زندگی آنان براساس الگوهای غیر دینی نیست و فرهنگ مهدویت را که همان فرهنگ قرآنی است در ابعاد زندگی خود پیاده می‌سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار