معاون وزیر علوم:

استراتژی وزارت علوم «آزادی دانشجویان» در دانشگاه‌هاست‌

خبرگزاری پانا: معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم گفت: نگاه وزارت علوم در این دوره این است که دانشگاه‎ها باید شرایط آرام و پرنشاط و آزادی را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۷۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: محمدحسین امید در مراسم تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که در سالن پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار داشت: در بازدیدهایی که امروز از مجموع دو دانشگاه انجام شد خوشبختانه شاهد پیشرفت‎‎های چشمگیری در این دو دانشگاه بودم که از روسای پیشین این دو دانشگاه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: این پیشرفت‎ها و فراهم آوردن چنین امکاناتی با توجه به شرایط اقتصادی در کشور کاری است که با زحمت فراوان انجام شده که نشان از شایستگی و لیاقت روسای پیشین دو دانشگاه دارد.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: امام بزرگوار در زمان هشت سال دفاع مقدس همیشه در فرمایشات خود پس از آنکه به موضوعات مربوط به دفاع اشاره می‎کردند به اهمیت دانشگاه می‎پرداختند و امروز هم مقام معظم رهبری تنها شخصیتی هستند که بحث علم، فناوری و تولید علمی را محور فرمایشات خود داشتند.

امید بیان کرد: بنابراین این شرایط همواره در سطح شرایط بوده که اهمیت دانشگاه را نشان می‌دهد و این ویژگی در استان گلستان با توجه به وجود دو دانشگاه بسیار ارزشمند و تخصصی و جامع بیشتر فراهم است.

وی متذکر شد: من از طرف خود و وزیر علوم این قول را به روسای جدید این دو دانشگاه خواهم داد که نهایت همکاری و پشتیبانی را برای به نتیجه رسیدن طرح‎ها و برنامه‎ها داشته باشم.

گلستان باید در آموزش عالی از استان‎های دیگر جلوتر باشد

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تصریح کرد: استان گلستان باید در آموزش عالی از استان‎های دیگر جلوتر باشد و استان زیبای گلستان که از نعمت‎های الهی نیز بهره‎مند است باید از ثروتمند‎ترین استان‎های کشور باشد.

امید با اشاره به تعداد بالای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دو دانشگاه اظهار داشت: این شرایط بسیار خوبی است که مجموعه مدیریت استان باید از آن بهره ببرد و این ظرفیت می‎تواند در حل مشکلات و پیشرفت کلان استان گلستان موثر باشد.

وی افزود: نگاه وزارت علوم در این دوره این است که دانشگاه‎ها باید شرایط آرام و پرنشاط و آزادی را داشته باشند که دانشجویان در دانشگاه و کارکنان در شرایط امیدوار و آرام بتوانند به امور علمی خود بپردازند.

با توجه به نوپا بودن دانشگاه گلستان نیاز به کمک بیشتری دارد

امید گفت: امیدوارم این شرایط که همان طور که به خوبی در این دو دانشگاه وجود داشته است بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی در پایان ابراز داشت: یک نکته‎ای که مجموعه مدیریتی استان گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی باید به آن توجه کنند این است که با توجه به نوپا بودن دانشگاه گلستان نیاز به کمک بیشتری دارد و نیاز است مجموعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان این برادر خودشان (دانشگاه گلستان) را کمک کنند تا رشد پیدا کند و بتواند بر روی پای خودش بایستد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار