مصرف نمک در مواد غذایی کودکان را جدی بگیرد

خبرگزاری پانا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: توجه جدی به مصرف نمک در انواع مواد غذایی کودکان موضوع مهمی است و از سوی والدین باید جدی تلقی شود

کد مطلب: ۱۷۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دکتر محمد رضا صائینی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: مصرف زیاد غذاها و تنقلات حاوی نمک زیاد در کودکان موجب گرایش شدید آنها بــه این ماده خطرناک شده و احتمال افزایش ابتلا به بیماری فشارخون در بزرگسالی را نیز افزیش می دهد .

وی یادآورشد: انواع محصولات غذایی مثل سوسیس، کالباس، کنسروها، خیارشور، تنقلات شور مثل چیپس و انواع پفک حاوی مقادیر زیادی نمک هستند که گرایش روزافزون کودکان به مصرف غذاهای آماده زمینه را برای بروز فشار خون بالا فراهم می کند .

صائینی افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت (who ) ، میزان دریافت نمک از همه منابع غذایی باید حداکثر سه تا پنج گرم در روز باشد و این در حالی است که متوسط مصرف نمک در کشور ایران 15 گرم و یا بیشتر است .

وی اظهار کرد: مصرف بی رویه نمک در کودکان و نوجوانان علاوه بر باز جذب کلسیم در کلیه ها اثر منفی داشته و دفع ادراری را افزایش می دهد و در نهایت به کاهش تراکم و پوکی استخوان منجر می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تلاش خانواده برای ذائقه سازی سالم انواع غذا در کودکان اهمیت بسزایی دارد وبی توجهی به این مهم عوارض نامطلوبی به همراه دارد .

وی یادآورشد: نوع رژیم غذایی به ویژه میزان مصرف نمک یکی از علل اصلی ابتلا به انواع بیماری ها و عامل ابتلا به سرطان معده نیز به شمار می رود .

به گزارش پانا، 14 لغایت 20 دی ماه سال جاری هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه با عنوان ˈ سلامتی با مصرف صحیح نمک و روغن ˈ نامگذاری شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار