حذف ورود فاضلاب به تالاب بین المللی میانگران با اجرای شبکه فاضلاب ایذه

خبر گزاری پانا:کلنگ شبکه فاضلاب شهر ایذه از محل اوراق مشارکت با حضور نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیریت شرکت آبفا استان و جمعی از مسئولین شهری به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از روابط عمومی شركت آب و فاضلاب خوزستان، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی شبکه فاضلاب این شهر، از تمامی عزیزانی که در به انجام رساندن این طرح بزرگ ملی نقش داشته اند تقدیر و تشکر کرد.
حجت ا.. درویش پور با بیان اینکه شهرستان ایذه به علت شرایط محیطی و دور بودن از استان از خیلی جهات از سایر شهرستانها عقب تر است، اظهار داشت: خوشبختانه با بودجه خوبی که دولت محترم برای این کار تخصیص داده ، یک تحول اساسی در بخش فاضلاب ایذه رخ خواهد داد.
درویش پور با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: مردم ولی نعمت ما هستند، خواهان رعایت حقوق مردم در حین اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در ایذه شد.
عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خدمت به مردم را باید غنیمت شمرد و کارها را اصولی به سرانجام رساند.
فرماندار ایذه نیز در آیین کلنگ زنی فاضلاب این شهر از اقدامات مجموعه آبفا خوزستان در به سر انجام رساندن این طرح ملی تشکر و قدردانی نمود و خواهان همکاری دستگاههای مرتبط با شرکت آبفا در زمینه اجرای طرح فاضلاب ایذه شد.
قدرت ا.. حمزه پور با اشاره به اینکه امروز شاهد انجام یک پروژه مهم و ارزنده در ایذه هستیم، افزود: به لطف خدا و پیگیری تمامی عزیزان با به ثمر رساندن اجرای شبکه فاضلاب ایذه، از ورود فاضلاب به تالاب و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.
وی فاضلاب را یکی از مهمترین زیرساختهای شهری عنوان و تاکید کرد: با اجرای این طرح فاضلاب، شاخص های زیست محیطی و بهداشتی منطقه ارتقاء خواهد یافت.
فرماندار ایذه در ادامه از تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان خصوصا شهرداری و شورای شهر خواست تا با هماهنگی و همکاری، شرکت آب و فاضلاب را در انجام به موقع این پروژه بزرگ یاری کنند.
حمزه پور در پایان با تاکید براینکه کیفیت و نحوه اجرای کارها در شرکت آبفا استان طی سالیان اخیر افزایش یافته است،ابراز امیدورای کرد: انشا... با تعامل و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و افزایش اکیپ های کاری شرکت آب و فاضلاب خوزستان، این طرح مهم و اساسی را در موعد مقرر اجرایی نمائیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در آیین کلنگ زنی شبکه فاضلاب ایذه، این طرح را بزرگترین طرح زیست محیطی این شهرستان عنوان و اظهار داشت: اجرای این طرح اثبات توانمندی استان در انجام پروژه های بزرگ خواهد بود.
محمدعلی صنیعی نژاد در خصوص جزئیات این طرح گفت : در این پروژه بیش از 250 کیلومتر خطوط شبکه و انشعابات فرعی به مرحله اجرا درمی آید .
وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان از محل اعتبار مشاركتهای مردمی (اوراق مشاركت) در مدت 24 ماه اجرا یی می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان اظهار داشت: طرح جامع فاضلاب ایذه با هدف جمع آوری ، انتقال و دفع بهداشتی و استاندارد فاضلاب ، بهبود سطح بهداشت و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و همچنین حذف ورود فاضلاب به تالاب بین المللی میانگران ایذه امکان بهره مندی 235 هزار نفر را در افق 1415 از شبكه مدرن و استاندارد دفع فاضلاب فراهم می سازد.
صنیعی نژاد اعتبار 600 میلیارد ریالی اختصاص یافته از طریق اوراق مشارکت به شهر ایذه را 40 برابر اعتبار بخش فاضلاب این شهرستان طی سنوات گذشته عنوان و افزود: این اتفاق نشان از نگاه ویژ دولت به حل مشكل فاضلاب مردم خوزستان دارد.
وی در پایان افزود: با توجه به اینكه این طرح مناطق وسیعی از شهر را شامل می شود از ساكنین این مناطق تقاضا نمود تا با صعه صدر ، شركت آبفا را تا پایان اجرای این طرح همراهی نمایند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار