نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در دانشگاه گیلان گشایش یافت

خبرگزاری پانا:نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در سالن فجر شماره دو دانشگاه گیلان در رشت گشایش یافت .

کد مطلب: ۱۶۳۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،معاون پژوهشی دانشگاه گیلان گفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران از امروز در دانشگاه گیلان گشایش یافته و تا 27 آذرماه جاری ادامه دارد .

ˈعلیرضا صدرممتازˈ بیان كرد: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در 23 غرفه در زمینه های چرخه سوخت، نیروگاه و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای برای بازدید علاقمندان دایر شده است .

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه 500 اقلام نمایشگاهی از زیر بخش های سه گانه ، چهار ماکت بزرگ از غنی سازی اورانیوم ، نیروگاه اتمی بوشهر ، چرخه سوخت هسته ای ، ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و یک ماشین در عین کار به معرض نمایش گذاشته شده است .

وی خاطرنشان کرد: آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان یک فنآوری مفید در زندگی مردم و دسترسی سریع ، راحت و جامع دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاوردهای کشور در این صنعت ، ایجاد علاقمندی و جذب کارشناسان، محققان و متخصصان دانشگاهی و جذب نخبه ها از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

صدرممتاز بیان داشت: رفع ابهام در زمینه فعالیت های هسته ای هم به لحاظ ایمنی و زیست - محیطی و هم به لحاظ سیاسی برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به ویژه کشاورزی و پزشکی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت هسته ای کشور در دانشگاه گیلان است .

وی تصریح کرد : محدود بودن فضای اطلاع رسانی در رابطه با جزئیات این صنعت در سطح دنیا ، نو بودن این صنعت در داخل کشور و نبود آگاهی مناسب نسبت به آن حتی در سطح متخصصان و دانشگاهیان ، بومی بودن دستاوردهای هسته ای بویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین و ارایه دستاوردها به صورت عینی برای رفع ابهام افکار عمومی داخلی به جای سخنرانی ها و تبلیغات رسانه ای از جمله ضرورت ها برای برگزاری مجموعه نمایشگاه های هسته ای است.

نمایشگاه یاد شده صبح ها از ساعت هشت تا 12 و عصرها از ساعت 30 : 13 و 30 : 16 در کیلومتر پنج جاده رشت تهران مجتمع دانشگاه گیلان سالن فجر دو برای بازدید علاقمندان دایر است .

در مراسم افتتاح نمایشگاه یاد شده دکتر ˈعباس مجد آبادیˈ رییس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی ایران حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار