جلسه شعر خوانی با موضوع غزل های سعدی در کانون پرورش فکری البرز برگزار شد

خبرگزاری پانا :مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز در نشستی با حضور رشید کاکاوند ،با خوانش درست اشعار سعدی آشنا شدند

کد مطلب: ۱۶۲۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛نشست ویژه شعر خوانی با موضوع غزل های سعدی صبح امروز چهارشنبه 20/ آذرماه در کتابخانه نوجوان مجتمع آفرینش های فرهنگی - هنری کانون استان با حضور رشید کاکاوند استاد دانشگاه و جمعی از کارشناسان و مربیان فرهنگی ،هنری و ادبی کانون استان به همت واحد آفرینش های ادبی برگزار شد .

رشید کاکاوند در این نشست در سخنانی ضمن اشاره به توانمندی های سعدی در بیان مفاهیم اخلاقی در قالب اشعار و حکایت های زیبا گفت :از مربیان کانون می خواهم که از اشعار و حکایت های سعدی به صورتی استفاده کنید که صرفاً با قصد ((تعلیم و تربیت )) نباشد چرا که نوجوان امروز از نصیحت بیزار است .

وی افزود :تعلیم و تربیت در در بطن حکایت ها و اشعار وی نهفته است ،لذا سعی کنید خودتان این اشعار و حکایت ها را به زیبایی خوانده و بفهمیدو اگر از پس این مهم بر آیید بدون این که کودکان ونوجوانان احساس کنند که نصیحت می شنوند در قالب حکایت و اشعار زیبا به صورت غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی را نیز خواهند آموخت .

وی همچنین کلام قشنگ ،شیرین کاری های طنز آمیز ،سجع و موسیقی زیبا را از دیگر ویژگی های بسیار خوب شعر سعدی دانست .

در ادامه و پس از خواندن یک غزل توسط رشید کاکاوند ،مربیان هر کدام غزل های انتخابی خود را خوانده و رشید کاکاوند موارد لازم را از جمله رعایت وزن ،درست خوانی غزل و لحن خوانش اشعار را توضیح داد .

لازم به ذکر است بتول علیپور کارشناس ادبی استان هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بیشتر مربیان استان با اشعار و غزل های سعدی دانسته و افزود :این نشست در راستای ادامۀ طرح سعدی خوانی و اجرای طرح های موفق مربیان در زمینۀ معرفی سعدی به کودکان ونوجوانان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار