معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

تاسیس پژوهش سرا در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته است

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش به گفته وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق گفته فانی تاسیس پژوهش سرا در تمام مناطق در چهارسال آینده در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم این اقدام را به خوبی انجام دهیم.

کد مطلب: ۱۵۹۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار داشت: پژوهش سراهای فعلی باید به لحاظ مقررات و منابع، ت قویت شده و توسعه پیدا کنند. از نظر محتوا نیز در نشستی که در خدمت فانی بودیم ایشان بحث پژوهش های دانش آموزی را پیش کشیدند که باید ساماندهی شده و کتاب راهنمای پژوهش برای دانش آموزان تولید شده،و هر 3 زمینه به امید خدا تعقیب و دنبال شود.

وی در رابطه با مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی گفت: در یکی 2 سال گذشتهمدارس نمونه دولتی مناطق محروم را داشتیم که در کنار این مدارس باید حتما مدارس شبانه روزی هم باشد تا دانش آموزانی که از مناطق اطراف برای تحصیل می آیند با توجه به اینکه به دلایلی در سال گذشته خوابگاه نداشتند، در این جلسه فانی خواستار شد خوابگاه های مناطق محروم دوباره راه اندازی شوند تا این دانش آموزان با توجه به اینکه فاصله مدرسه تا منزلشان زیاد است بتوانند شب ها در مدرسه بمانند و این امر از سال آینده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اقداماتی برای افزایش امکانات در مدارس شبانه روزی در وزارت خانه صورت گرفته که ما امیدواریم فراهم شود و از جهت تامین برای اقامت شبانه روزی ها مشکلی نداشته باشیم.

زرافشان به افزایش تعداد پژوهش سراها اشاره کرد و افزود: در این سال ها تعداد پژوهش سراها حدود 300 تا رسیدهو اگر بخواهیم در هر منطقه ای یک پژوهش سرا داشته باشیم باید آن ها را به حدود 700 تا برسانیم. برای این منظور باید یک برنامه توسعه بنویسیم تا مشخص شود ظرفیت هایمان برای این 4سال چقدر استو چه تعدادی را می توانیم تاسیس کنیم.

وی در ادامه گفت: در مورد هنرستان ها طبق تکلیفی که در برنامه پنجم آمده باید توسعه یمان در هنرستان ها و مراکز آموزشی و کاردانشبه 46.2 درصد برسد که اکنون توسعه یمان به 40 درصد رسیده و باید متناسب به این مقدار، هنرستان ها را تاسیس و در برنامه خود قرار داد. یک بخش آن در برنامه پنجم و بخش دیگر آن در برنامه ششم است. به امید خدا بتوانیم به هدف برنامه دست یابیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بیشتر مدارس متوسطهبه هنرستان ها اختصاص پیدا می کند، شاخه نظری ما از نظر آموزشی دچار آزادی بیشتری شده تا بتوانند از فضای بیشتری استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار